Outlook afspraken op gezamelijke bedrijfscalendar (verlof/aanwezig/afwezig)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramonophetveld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2013
Berichten
1
Hulp gezocht!

Ik zit de vraag hoe ik het beste verlofaanvragen kan verzamelen in een outlook agenda waar het hele bedrijf in kan kijken.

Ik heb al een shared calendar aangemaakt zodat iedereen in de calendar kan kijken wanneer iemand verlof/afwezig/bedrijfsbezoeken heeft. ( dit wordt centraal bij de receptie beheert)

De vraag is nu hoe kan ik er voor zorgen dat de receptioniste dit niet meer handmatig in de calendar hoeft te zetten?
Bestaat er een functie waar ik een afspraakuitnodiging direct kan accepteren en in de (shared) calendar kan zetten?
 
Welkom op dit forum,
Ik zou dit met jullie systeembeheerder/webmaster bespreken, volgens mij heb je voor deze functie MS Exchange nodig
 
Als je het in house wilt regelen ga je het beste met Exchange aan de slag. Dit is natuurlijk wel een vrij zware oplossing die je niet even zelf kunt uitvoeren.

Als de kalender ook buiten de deur mag staan, kun je een Windows Live-kalender aanmaken en deze delen. Werkt ook prima met Outlook.

Een andere oplossing is een van de vele kalenderdeeldiensten gebruiken die beschikbaar zijn. Ervaringen daarbij verschillen maar dat is wel uit te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan