outlook bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Berichten
261
Beste mensen,

Kunnen jullie me zeggen WAAR de outlook mail- en adres- bestanden zijn in outlook 2003 ?
Ik gebruik hierbij wel windows server 2003.
Maar ik denk dat de mailbestanden toch lokaal op mijn PC worden opgeslagen ?

alvast bedankt !
 
dit hangt echt van de configuratie van de server af ... als er een exchange server is ... heb je pech, die staan op de server ... en dus verborgen - je Admin kan er wel aan

voor de rest : zoek naar PST bestanden en WAB bestanden ..
gebruik ook eens de Exporteren functie van outlook en adresboek
 
Mijn PC is een windows XP.
De server is M.server 2003.
Ik heb zelf uitgevoden dat de bestanden staan op C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook (met extentie DAT, OAB, PST, PAB en OST, waarvan de OST het grootste is), en ook op C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Outlook (met extentie OST, PST en OAB).
Wie weet wat die extenties mogen betekenen, en waarom ze op 2 directories staan ??
 
Qua extentienamen slaat het antwoord van Serverdude waarschijnlijk op outlook express, terwijl ik outlook 2003 gebruik ??
 
outlook express = DBX
outlook is PST
OST = lokaal bestand met mails die op eigenlijk van de mailserver worden gedownload ... dus staat er wel degelijk een exchange ... die OST bestanden kan je soms importeren, maar niet altijd (enkel op mailserver bevoorbeeld)

WAB = windows adressbook PAB = outlook adresboek; je kan alletwee gebruiken
OAB ... zelfde als voor de OST bestanden
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je Outlook2003 gebruikt, staan alle berichten, contactpersonen, agenda-items etc. in één bestand: OUTLOOK.PST

Kennelijk bestaan er twee PST-bestanden in twee verschillende mappen.
De standaardmap is:
C:\Documents and Settings\[Username]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Kijk (via de verkenner, optie Details) naar de datum en de omvang van de twee bestanden.
Waarschijnlijk is die in de hiervoor aangegeven map het meest recent.
Het kan echter zijn, dat (onder de vorige installatie) een andere standaardmap is opgegeven als lokatie voor het PST-bestand.
Dit is de zien aan de omvang van het bestand en de datum waarop deze voor het laatst is gewijzigd uiteraard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan