Outlook kan adreslijst niet weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
439
Als ik mijn tabblad contactpersonen open dan zie ik al mijn Outlook-contacten staan.
Maar als ik een nieuwe mailbericht start en op het adresboek klik krijg ik de volgende foutmelding(zie bijlage)foutmelding.jpg
Met een verwijzing naar de outlook-Help, maar daar kom ik niet echt veel verder mee.
Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen?

Groetjes,
Ger

Het betreft Outlook 2003
 
Laatst bewerkt:
Tja, in de foutmelding zit een deel van de oorzaak van het probleem. Het machtigingsprobleem lijkt mij onwaarschijnlijk, het verplaatsingsgedeelte waarschijnlijker. Darom aan jou de vraag : wat heb je met de Outlook / Office installatie / bestanden gedaan kort voor het probleem zich voordeed? Eenzelfde vraag v.w.b. het toevoegen / verwijderen van accounts en het toewijzen van mappen in het scherm van toevoegen / wijzigen van accounts?
 
Hallo gast0225,

Voorheen had ik bij het klikken op dat adresboek, de keuze uit drie regels met contactpersonen.
Slechts een daarvan gaf de adreslijst.

Voor een herinstallatie (van de PC) heb ik het bestand Outlook.pst opgeslagen en naderhand in de betreffende map teruggezet.
Daardoor had ik dus al mijn mails van voor de herinstallatie weer netjes in Outlook staan.
En ook de contactpersonen (die met dat Outlook.pst) werden opgeslagen.

Groet,
Ger
 
Oké, helder en kun je het volledige pad naar dat bestand noemen?
 
Overigens:
als ik in het menu klik op Ga naar: contactpersonen (CTRL+3) zie ik al mijn contactpersonen staan.
Ik kan ook gebruik maken van Zoeken.
Dan vul ik in bij "Zoeken naar" (de naam van de persoon).
Het vak "Zoeken In" is al gevuld met "contactpersonen".
En dan wordt die persoon die aan de zoektekst voldoet ook weergegeven.
 
Dat Outlook.pst staat in "C:\Users\gGerretje\AppData\Local\Microsoft\Outlook".
Van daaruit heb ik het ook gekopieerd voordat ik ging herinstalleren.
 
Ga eens naar het schermpje waar je je accounts beheert en kijk eens of daar in het pad naar het gegevensbestand het juiste wordt weergegeven. Jouw 'path' naar de .pst is idd. het juiste. Nu is het even de vraag of binnen Outlook (in het desbetreffende probleemaccount) het gegevensbestand ook deze juiste routering weergeeft.
 
Hallo gast0225,

Dat was het.
Het is opgelost.
Het adresboek dat er stond heb ik verwijderd.
Na opnieuw opstarten heb ik voor het toevoegen van dat adresboek verwezen naar de genoemde locatie.

Mijn contactpersonen zijn nu inderdaad direct zichtbaar als ik op het adresboek klik.
Ik wist niet dat je voor dat adresboek ook nog wat instellingen moest aanpassen.

Bedankt voor je hulp.

Alvast de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, ook voor alle andere helpers van deze site.
Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan