Outlook melding _ERR Can't get lock. Mailbox in use

Status
Niet open voor verdere reacties.

HB57

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2004
Berichten
31
Tijdens het opstarten van Outlook 2003 heb ik geen enkel probleem met het binnenhalen van mijn e-mail via de diverse e-mail accounts die ik in gebruik heb. Gedurende de dag ontstaat het probleem dat van bepaalde accounts geen mail meer wordt binnengehaald. Outlook geeft daarbij de volgende melding:
-ERR Can't get lock Mailbox in use. Pas als ik de computer opnieuw opstart is het probleem weer verholpen om enige tijd later weer terug te keren. Het zijn overigens niet elke keer dezelfde accounts die dit probleem geven, dat kan wisselen.
Iemand enig idee waar dit in kan zitten?
 
Lijkt erop dat tegelijkertijd 'iemand anders' (bijv. een mailprogramma op een andere pc) op dat moment óók de mail probeert binnen te halen van de betreffende mailbox.

Denk eens na of dat zou kunnen in jouw situatie. Ik neem aan dat webmail hier niet meetelt, maar neem die volledigheidshalve mee in je overdenkingen.

Tijs.
 
Kan het zijn dat m'n i-Phone de boosdoener is, ondanks het feit dat ik het automatisch binnenhalen van mail op de i-Phone heb gewijzigd in handmatig?
 
Dat weet jij beter dan ik.

Als test zou je het mailen op je telefoon eens (bijv.) een dag kunnen uitstellen/uitzetten en kijken of het probleem dan ook optreedt.

Tijs.
 
Helaas lost die suggestie het probleem niet op. Het is ook vreemd dat het telkens weer andere e-mail accounts zijn.
 
Dan heb ik geen suggesties meer. Hopelijk komen anderen nog met tips.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan