Outlook terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
265
Ik heb een backup van Outlook 2003 een pst bestand.

Hoe kan ik die terugzetten en waar zet ik hem neer??

Het staat nu op een externe.
 
Kopieer de .pst naar C:\documents and settings\naam\local settings\application data\microsoft\outlook\
Sluit Outlook af als je de kopieeractie uitvoert.
 
Heb ik geprobeerd maar krijg steeds de volgende melding:


C:\Documents and Settings\mijn naam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\26082008.pst is geen bestand met persoonlijke mappen.

En nu??
 
Verander de cijfers (26082008) in de bestandsnaam eens in

outlook.pst
 
Hoe ben je aan die backup gekomen?
Voor de kopieeractie die ik voorstel is de volgorde deze:

van de te backuppen Outlook, kopieer je in de verkenner het outlook.pst bestand naar een andere schijf / DVD of whatever.
Ná de installatie van de nieuwe Outlook, kopieer je dat .pst bestand naar de hierboven genoemde map.

Als je het zó doet, werkt het iig.
 
1. Klik op Importeren en exporteren in het menu Bestand.
2. Klik op Gegevens uit een ander programma of bestand importeren en klik vervolgens op Volgende.
3. Klik op Bestand met persoonlijke mappen (.pst) en klik vervolgens op Volgende.
4. Geef in het vak Te importeren bestand het pad en de bestandsnaam op van het PST-bestand dat u wilt importeren.
5. Kies een van de volgende opties:

Dubbele items vervangen door geïmporteerde items Bestaande gegevens worden overschreven met de gegevens uit het geïmporteerde bestand.

Maken van dubbele items toestaan Bestaande gegevens worden niet overschreven. De dubbele items worden toegevoegd aan de huidige Outlook-map.

Dubbele items niet importeren Bestaande gegevens worden bewaard. De dubbele gegevens in het bestand worden niet naar de huidige Outlook-map gekopieerd.
6. Volg de overige instructies in de wizard Importeren en exporteren.


bron: http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HP030737381043.aspx
 
Hoi Pasja, ik heb rechtstreeks naar de externe gekopieerd en niet via de verkenner.

Hoi Globe, ik heb precies gedaan zoals het bij microsoft staat.
 
1. Klik op Importeren en exporteren in het menu Bestand.
2. Klik op Gegevens uit een ander programma of bestand importeren en klik vervolgens op Volgende.
3. Klik op Bestand met persoonlijke mappen (.pst) en klik vervolgens op Volgende.
4. Geef in het vak Te importeren bestand het pad en de bestandsnaam op van het PST-bestand dat u wilt importeren.
5. Kies een van de volgende opties:

Dubbele items vervangen door geïmporteerde items Bestaande gegevens worden overschreven met de gegevens uit het geïmporteerde bestand.

Maken van dubbele items toestaan Bestaande gegevens worden niet overschreven. De dubbele items worden toegevoegd aan de huidige Outlook-map.

Dubbele items niet importeren Bestaande gegevens worden bewaard. De dubbele gegevens in het bestand worden niet naar de huidige Outlook-map gekopieerd.
6. Volg de overige instructies in de wizard Importeren en exporteren.


bron: http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HP030737381043.aspx
Globe, da's exact dezelfde actie als even middels de verkenner overzetten. Enige verschil is dat users niet de optie "verborgen mappen en bestanden" hoeven op te sporen en uit te vinken, anders vinden ze de map nooit waarnaar de .pst heen moet. Wel handig in de "officiële" methode is dat er een optie wordt aangeboden om afwijkende data die in de kleine nieuwe .pst zit, te bewaren, daar waar dit bij een verkennerkopieer actie niet mogelijk is, dan wordt de nieuw aangemaakte .pst met de oude overschreven.

Hoi Pasja, ik heb rechtstreeks naar de externe gekopieerd en niet via de verkenner.

Hoi Globe, ik heb precies gedaan zoals het bij microsoft staat.
Probeer het dan vooral ook nog 1x via de verkenner, mogelijk gaat bij het officiële importeren wat mis. By the way: als je importeert, moet het bestand (mogelijk) niet de nummerieke naam hebben, maar Outlook.pst
 
Laatst bewerkt:
Oke ik heb de naam veranderd in outlook.pst en naar de map gekopieerd via de verkenner en geprobeerd terug te zetten.

Maar nog steeds dezelfde melding
 
Dan is het probleem je bronbestand, de kopie pst. Dáár is iets mis mee. Da's mi niet meer op te lossen, tenzij je de oude .pst nog ergens hebt staan.
 
Ik heb de oude backup nog op een sata schijf staan waar Vista op staat maar of ik die terug kan aansluiten weet ik niet.

Want er zit nu een schijf in met XP en weet niet wat daar mee gebeurd.:confused:

Maar ik ga dit nog proberen.

Dus voor nu bedankt je hoort nog van me.

Groetjes en een fijne avond nog.
 
Ik blijf een beetje nieuwgierig naar het "hoe" je die backup gemaakt hebt. Als je het oorspronkelijke bronbestand "outlook.pst" nog hebt, doe het dan eens op de eenvoudige manier:

kopieer het in de verkenner naar een veilige lokatie. Verwijder de oude Outlook installatie en kopieer het daarna naar de nieuwe Outlook. Dit moet werken, sterker nog, ik weet zéker dat het zo moet werken, ik heb het bij mijn eigen Outlook, naar mijn nieuwe computer (en ook bij kennissen die hulp nodig hadden) vele malen uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn backup terug.

Kon de andere schijf waar vista op staat aansluiten.

Een backup maken van outlook en nu heb ik hem genoemd zoals jij zei dus als backup en niet zoals ik gedaan had met een datum en kon hem zo importeren.

Dus heb nu alles weer terug.

Heel erg bedankt voor je hulp Pasja :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan