• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(over) uren kunnen optellen met celvoorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DOP2014

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2014
Berichten
16
Hallo allemaal,

Ik heb een urenverantwoording in Excel. Graag wil ik een totale optelsom maken van de gewerkte overuren.
Standaard werken de personen 40 uren per week. Het kan echter voorkomen dat personen meer dan 8 uren per dag werken. in dat geval worden de overuren uitbetaald. De regeling is als volgt:

Overuren A- Het aantal overuren van 0 - 2 per dag worden vergoed tegen tarief X.
Overuren B - het aantal overuren van +2 per dag worden vergoed tegen tarief Z.

Dus op dag x is totaal 11 uur gewerkt waarvan 2 overuren van type A zijn en 1 overuur van type B.

Bijgaand een voorbeeld van mijn urenoverzicht. Ik heb jullie hulp nodig bij een formule zodat ik het totaal aantal uren per type overuur kan bepalen.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Bekijk bijlage Uren test.xlsx
 
formule voor persoon B week 2

Ik heb een formule in week 2 voor persoon B gemaakt. Je kunt hem zelf uitbreiden en * tarief doen.
 

Bijlagen

  • Uren test met formule.xlsx
    15,3 KB · Weergaven: 37
De formule van sylvester ziet beknopter uit. In de berekening moeten de weekenden buiten beschouwing worden gelaten, omdat daarvoor een andere rekenmethode wordt toegepast. @ Sylvester Zodra ik jou formule wil proberen in mijn echte bestand, krijg ik een foutmelding ook wanneer ik de {} tekens toevoeg aan de formule (verdwijnen bij kopiëren van formule)

@Margreet jou formule werkt ook, echter zodra ik 1 cel leeg heb in de reeks (er zijn uitzonderingen) dan werkt de formule niet en krijg ik een foutmelding.
 
probeer deze eens met vba function:
 

Bijlagen

  • Uren test met vba 1.xlsm
    21,7 KB · Weergaven: 45
@ Sylvester Zodra ik jou formule wil proberen in mijn echte bestand, krijg ik een foutmelding ook wanneer ik de {} tekens toevoeg aan de formule (verdwijnen bij kopiëren van formule)

Dat komt omdat Sylvester een zgn matrixformule heeft gebruikt. Deze dien je te bevestigen d.m.v. Ctrl + Shift + Enter i.p.v. alleen met Enter.
Door te bevestigen met Ctrl + Shift + Enter verschijnen de "{" en "}" vanzelf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan