• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overeenkomstige standaardafwijking opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredotter

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Berichten
19
Steeds denk ik m'n excel bestand wel compleet te hebben, tot ik weer een nieuwe formule nodig heb :eek:

Ik zoek een formule om voor voor een bepaalde case de juiste standaardafwijking te vinden.

Voorbeeld (zie bijgevoegde bestand):

In cel J17 wil ik de waarde uit rij 4 neerzetten als de waarde uit cel B17 overeenkomt met dezelfde waarde in rij 3.
Dus voor cel J17 zou dit de waarde 9,632751 uit cel M4 zijn. Want hier komt de waarde uit cel B17 (36) overeen met de waarde in rij 3 (36).
 

Bijlagen

  • voorbeeld 2.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 30
De formule in de J .-kolom controleert of de waarde in de B-kolom kan worden gevonden.
Zo niet, dan blijft de cel leeg.
Zo ja, dan wordt de bijbehorende waarde getoond.
Je zou de formule naar rechts kunnen slepen omdat de formule ook kijkt naar W2, W3 etc.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • voorbeeld 2.xls
    24,5 KB · Weergaven: 29
De formule in de J .-kolom controleert of de waarde in de B-kolom kan worden gevonden.
Zo niet, dan blijft de cel leeg.
Zo ja, dan wordt de bijbehorende waarde getoond.
Je zou de formule naar rechts kunnen slepen omdat de formule ook kijkt naar W2, W3 etc.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Heel erg bedankt, formule ziet er bar ingewikkeld uit! Maar hij lijkt goed te werken!
Alleen moet ik hem nu in een andere cel zetten en daardoor wat dingen veranderen in de formule. Nu is zelfs dit al TE ingewikkeld voor mij...........


Ik wil de formule graag in cel "I 11" zetten. Het zou helemaal fantastisch zijn als je er ook eentje kunt zetten in cel "I 12", en op die manier zodat ik daarna cel "I 11" naar rechts kan slepen, en cel "I 12" omlaag kan slepen.
Ik heb een voorbeeld van mijn volledige werkblad bijgevoegd. (Qua kolommen dan, er missen een aantal rijen)

Hopelijk wil je me hier nog mee helpen, daarna ben je (waarschijnlijk) wel van me verlost ;)
 

Bijlagen

  • voorbeeld 3.xlsx
    35,3 KB · Weergaven: 33
Ik heb een kolom toegevoegd om dat het in het tabel liep t/m W6.
Als dat niet goed is, dan kan je het weghalen.

In de rode cellen zit de formule. Deze formule is al naar rechts gesleept en kan je nog naar beneden slepen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • voorbeeld 3.xlsx
    37,5 KB · Weergaven: 29
Ik heb een kolom toegevoegd om dat het in het tabel liep t/m W6.
Als dat niet goed is, dan kan je het weghalen.

In de rode cellen zit de formule. Deze formule is al naar rechts gesleept en kan je nog naar beneden slepen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Bedankt, ik ben dichtbij maar het is nog niet helemaal zoals het hoort.
De cijfers die er nu staan zijn correct, alleen blijven sommige cellen leeg. (ook in het formulevak).
Ik heb mijn volledige werkblad op rapidshare gezet, wellicht kun je er even naar kijken.

http://rapidshare.com/files/250817585/Perioden_standaardafwijking_zonder_lege_cellen.xlsx.html

Alvast bedankt!
 
Bedankt, ik ben dichtbij maar het is nog niet helemaal zoals het hoort.
De cijfers die er nu staan zijn correct, alleen blijven sommige cellen leeg. (ook in het formulevak).
Ik heb mijn volledige werkblad op rapidshare gezet, wellicht kun je er even naar kijken.

http://rapidshare.com/files/250817585/Perioden_standaardafwijking_zonder_lege_cellen.xlsx.html

Alvast bedankt!

Maar dat klopt toch, omdat de tabel begint vanaf 36 zijn de regels 11 t/m 16 leeg.
Als je I11 t/m N11 selecteert en naar beneden sleept, worden de andere cellen gevuld. Voor zover ze een waarde hebben vanaf 36 (zie tabel).
Of mis ik iets?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Maar dat klopt toch, omdat de tabel begint vanaf 36 zijn de regels 11 t/m 16 leeg.
Als je I11 t/m N11 selecteert en naar beneden sleept, worden de andere cellen gevuld. Voor zover ze een waarde hebben vanaf 36 (zie tabel).
Of mis ik iets?

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Sorry, je hebt gelijk. Komt door de warmte denk ik :shocked:
Alleen blijft het dan wel vreemd dat in Kolom N steeds om-en-om een cel leeg is. Hier zou toch (vanaf N17) gewoon een waarde berekend kunnen worden op basis van de waarden in kolom H?
 
Sorry, je hebt gelijk. Komt door de warmte denk ik :shocked:
Alleen blijft het dan wel vreemd dat in Kolom N steeds om-en-om een cel leeg is. Hier zou toch (vanaf N17) gewoon een waarde berekend kunnen worden op basis van de waarden in kolom H?

Klopt, maar volgens mij staat er ook geen formule in die cellen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Haha, klopt 't is nu echt helemaal opgelost!
Nogmaals, heel erg bedankt! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan