Overschakeling naar windows 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Op mijn desktop (Windows 7) Ik heb twee harde schijven, beide onderverdeeld in partities. Bij het proberen om Windows 10 te installeren op deze computer stelde diverse problemen vast. Ik besloot om met Easeus Backup een herstel uit te voeren naar C vermits de backup copy zich op de tweede schijf bevond.
En hier gebeurde de fout...ik kopieerde naar de verkeerde schijf.
Ik heb ondertussen Windows 10, zonder problemen kunnen installeren maar vind ook diverse bestanden (zie bijlage) terug op mijn overschreven partitie op de tweede schijf.
Maar vermits die hier niet nodig waren wilde ik die verwijderen maar Trustedinstaller verhinderde dat.
Kan die partitie formateren en opnieuw verdelen ?

Of is er een andere mogelijkheid om de inhoud van die partitie te verwijderen ?
Deze bestanden, vermeld in partitie G, zijn plus minus hetzelfde als in de boot partitie (C) maar met een datum van vóór de installatie van Windows 10.

Ik veronderstel dat, zonder problemen te veroorzaken aan de boot partitie, het moet in staat zijn om te verwijderen??Ik veronderstel dat ik, zonder problemen aan de boot partitie te veroorzaken, deze moet kunnen verwijderen ?
Screen.jpg
 
Als u de oorspronkelijke backup van windows 7 in Easeus Backup Todo formaat nog heeft kunt u als volgt te werk gaan:
- maak een Easeus Todo recovery cd aan met Easeus Todo (als u die niet al heeft)
- start de pc met deze recovery cd en zet de windows 7 backup terug naar de partitie waar die hoort te staan
- pas de bios aan zodat de pc opstart van deze windows 7 partitie
- start nu vanuit deze windows 7 partitie (controleer of dat nu ook werkelijk de c: - partitie is) en download en installeer Easeus Partition Manager (als u die al niet heeft) en verwijder daarmee de "verkeerde" windows 10 partitie
- nu kunt u windows 7 upgraden naar windows 10 en staat die, als u het allemaal goed gedaan heeft, in de juiste C: partitie
 
srpchulp

Herlees mijn startnota eens.
Alles (Windows 10) draait ondertussen normaal.
De overschrijving van de backup kwam op de verkeerde target partitie terecht...mijn fout.
Het probleem van partitie G is eveneens opgelost.
Bedankt voor de reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan