• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht met gegevens uit verschillende bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikdV

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2011
Berichten
81
Ik wil een overzicht maken met gegevens uit cellen in andere bestanden.
Deze bestanden staan op een netwerkschijf in een subdirectory.
DE koppeling werkt als volgt naar behoren.

='V:\Functioneel Beheer\CS\Testen\Basisfunctionaliteit\Hotfixes\[136.xlsx]TOTAAL'!$N25

Het gaat per hotfix om 7 cellen en elke 3 weken komt er een hotfix bij.
Het aantal cellen met een koppeling neemt dus best wel toe

Zolang ik de mappenstructuur van de netwerkschijf niet verander is er geen probleem.
Als ik de structuur wel verander moet ik de bestandsnaam overal aanpassen.

Ik wil dit doen door de bestandsnaam in een cel van het overzichtswerkblad te zetten.
In cel A1 staat dan de map waarin het bestand staat V:\Functioneel Beheer\CS\Testen\Basisfunctionaliteit\Hotfixes\
In cel B1, C1 enz staat de bestandsnaam (dit is tevens het hotfixnummer)
In cel B2 t/m B7, C1 t/m C7 enz staan de gegevens uit de bestanden

De formule in B2 moet dus ongeveer als volgt luiden:
A1&B1&C1

Welke formule moet ik exact gebruiken?

 
Het is, buiten om je koppeling, mogelijk met de INDIRECT functie.
Jouw bovenstaande link wordt dan: =INDIRECT('[136.xls]TOTAAL'!$N$25) of variabel =INDIRECT("'["&A1&".xls]"&B1&"'!"&C1).

Het enige nadeel is dat het betreffende bestand open moet staan, anders krijg je de fout #VERW. Mocht dit geen probleem zijn kan je het zo doen...
Anders moet je denken om met VBA de gegevens op te halen of na keuze het bestand te laten openen...
 
Laatst bewerkt:
alle bestanden openen geen optie

Bekijk bijlage 146.xlsxBekijk bijlage 185534Bekijk bijlage 146.xlsx
Het enige nadeel is dat het betreffende bestand open moet staan, anders krijg je de fout #VERW. Mocht dit geen probleem zijn kan je het zo doen...
Anders moet je denken om met VBA de gegevens op te halen of na keuze het bestand te laten openen...

Alle bestanden openen is geen optie; het worden er gewoon te veel.

Ik heb wat zitten stoeien en heb het als bestandje bijgevoegd.
Het lijkt erop dat ik de naam nu goed heb, alleen worden de gegevens uit de gekoppelde cel niet opgehaald.
B12= map
B13=bestandsnaam
B14= de samengestelde koppeling: deze geeft niet de opgehaalde gegevens, maar alleen tekst
B15=WAARDE(B14) Ik had gehoopt dat ie dan de tekst zou omzetten in een getal en de gegevens zou ophalen, maar dat doet ie ook niet. Foutmelding: #WAARDE!
In cel C2 staat de juiste koppeling, die de gegevens ophaalt: =[146.xlsx]TOTAAL!$D2

Is er echt geen manier om dit zo te doen zonder alle bestanden te openen of een VBA-code te maken?
 

Bijlagen

  • koppeling.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 21
Dat gaat ook niet lukken met =WAARDE, alleen =INDIRECT.
Ik heb in je bestand 'koppeling' INDIRECT gecombineerd met een Worksheet_Change event.

Wanneer de gele cel veranderd en de locatie en bestandnaam zijn ingevuld. Opent hij het bestand en gaat de =INDIRECT formule inwerking in de groene cel..

Kiek maar ffkies hoe ver ge komt...
 

Bijlagen

  • koppeling.xlsm
    19,3 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan