• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overzichten creeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

saso

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Berichten
15
zie voorbeeld.ik heb een excelsheet met 2 tabbladen. in tabblad1(oud) staat aangeleverde data. Ik wil in tabblad nieuw een overzicht creeren van alle applicatie met de daaraangekoppelde groepen. Idem voor de users; een overzicht(mag in een ander tabblad) waarin de users staan vermeld met de groepen waar ze bijhoren. Iemand een suggestie??

Bedankt
 

Bijlagen

  • template.xls
    34 KB · Weergaven: 62
Als je van eerst keer een correct overzicht maakt op de juiste manier.
Kan je het met een uitgebreid filter er al uit halen.

Voorbeeld:

User Groep Applicatie1 Applicatie2

En dan aangeven bij de user in welke groep en welke applicatie hij/zij heeft.
 
dat is dus volgens mij het probleem; ik kan alleen via de headers werken. het overzicht kan varieren in aantal velden. Ik was zelf aan het denken aan een draaitabel, maar denlk toch niet dat dat de oplossing is.
 
Hallo,

De data zoals deze nu in tabblad oud staat is eigenlijk al een (niet zo overzichtelijk) overzicht. Het is niet echt geschikte brondata. Je zou de brondata bevoorbeeld als volgt kunnen opslaan:

Groep;User;Applicatie
Groep1;User1;Appiicatie1
Groep1;User2;Appiicatie1
Groep1;User3;Appiicatie1
Groep2;User1;Appiicatie2
Groep2;User1;Appiicatie3
Enz...

Vervolgens kun je met een goed filter een heel eind komen.
 
ben het met je eens wat betreft de opmaak in de huidige tabel; probleem alleen is dat de brondata zo is. Ik tik me nu suf om alles in en duidelijk formaat te krijgen(mijn pols en vingers protesteren)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan