• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overzichts tabel maken met verwijzing naar meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvankempen

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2012
Berichten
7
Ik heb in excel een bestand gemaakt waarin ik van diverse producten gegevens plaats op een tabblad per product.
Het tabblad krijgt de naam van het product.
nu wil ik een overzichts pagina maken dat de gegevens laat zien van alle producten Om dit te kunnen doen zou ik de volgende formule =VERT.ZOEKEN(E$5;Sheet1!$A:$G;3;ONWAAR) kunnen gebruiken, maar dan moet ik steeds de sheetnaam handmatig aanpassen in alle cellen.
Is er een mogelijkheid om de indexpagina te gebruiken om de sheetnaam automatisch te generenen als ik een nieuw tabblad toevoeg?
Cq om het overzicht compleet te maken

De index bevindt zich op het eerste tabblad en is met een VBA code gemaakt.
Of zijn er andere mogelijkheden om de goede sheetnaam er automatisch in te krijgen?
 
Met de bladnaam in A1:

Code:
=VERT.ZOEKEN(E$5;INDIRECT(A1 & "!$A:$G");3;ONWAAR)
 
Hallo cobbe

Als ik de code copier naar cel E5 dan krijg ik een foutmelding
In kolom A staan dan de index namen van de tabbladen.
Rij E bevat de kopregels die gezocht moeten worden op de diverse tabbladen
 
Je wordt vast beter (en sneller) geholpen als je het excelbestandje, ontdaan van gevoelige info plaatst.
 
Die formule hoort ook niet in kolom E te staan, daar je de te zoeken gegevens uit kolom E haalt.

Maar zonder voorbeeld blijft het zoals gezegd steeds gokken.
 
in de bijlage heb ik een voorbeeld bestandje gedaan.
Op tab 1 heb ik een index toegevoegd aan deze index wil ik geautomatiseerd de gegevens zoals op voorbeeld tab overzichtstabel staan in gevoerd krijgen, zonder dat ik telkens de naam van het tabblad handmatig moet invoeren.
Het document bestaat uit meer dan 100 tabbladen met gelijksoortige informatie.
 

Bijlagen

  • test bestand index en overzichtpagina.xlsm
    68,2 KB · Weergaven: 59
Ik denk dat je beter af bent met de gewone SOM-functie:

Code:
=SOM('10123:10128'!$C5)

Ik weet natuurlijk niet welke waarde er precies uit moet komen maar voor de 2de kolom(gemiddelde?)
kan je dit doen:

Code:
=SOM('10123:10128'!$C7)/3

Je zet gewoon het eerste en het laatste blad uit de serie in je formule.
 
in de kolommen moeten de letterlijke gegevens komen te staan die op de tabbladen onder de koptitel vallen zoals in het tabblad Overzichtstabel in rij 6 staan. rij 6 bevat de gegevens die in de tabbladen in kolom A staan. Deze heb ik verzameld en horizontaal bij elkaar gezet in Rij 6. Niet elk tabblad bevat dezelfde gegevens in kolom A.
Dus tabblad 10123 en verder bevatten in de kolommen gegegens die in het index blad in rijen gezet moeten worden onder elkaar.
Deze gegevens moeten onder de koppen in rij 6 gezet worden.
Dit zijn dus geen sommen. Er hoeft niet geteld te worden.
Ik wil gewoon een overzicht hebben van de gegevens in de diverse tabbladen om hiermee te kunnen tellen.
 
Ah! Dat is al duidelijker.
Je zou in kolom B al de namen van je sheets moeten zetten waarvan je de gegevens wil ophalen.
Dan kan je deze formule gebruiken:

Code:
=VERT.ZOEKEN(D$6;INDIRECT($B8 & "!$A:$G");3;ONWAAR)
Maar deze had ik al voorgesteld, denk ik.
Kijk maar in het bestand.
 

Bijlagen

  • test bestand index en overzichtpagina(cobbe).xlsm
    67,9 KB · Weergaven: 47
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan