Padnaam te lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinSr

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
122
Het volgende probleem doet zich voor. Ik heb een Acces bestand dat ik wil wegschrijven/copieren naar een USB stick. Krijg halverwege de melding "Padnaam te lang".
Kan dus niet copieren/wegschrijven naar USB stick. Hoe kom ik van dit probleem af.

MartinSr:(
 
Dan gebruik je te lange namen voor je mappen. Of je gaat door te veel mappen heen.
 
Kortere mapnamen of in een map eerder plaatsen. Ook kan het nog zijn dat het bestandsnaam te lang is.
 
@topic-starter/MartinSr: Meer informatie zou geen kwaad kunnen. Terugmelding van "Dat kan zijn..." geeft weinig concrete houvast.
a. Hoe heet het bestand? (of vermeld minstens hoe lang de bestandsnaam is).
b. Wil je het in de hoofdmap van de USB-stick zetten of in een submap? Geef ook de lengte van de submapnaam als je inderdaad het dáár wilt neerzetten.
c. Hoeveel bestanden staan (in de map van) de USB-stick waar je het bestand wilt gaan opslaan?
d. (Sluit aan bij c.): Hoe is de USB-stick geformatteerd? Er is een beperking in het aantal bestanden per (sub-)map voor schijven/usb-sticks die met FAT of FAT32 zijn geformatteerd. NTFS heeft die beperking niet.

We horen het wel, neem ik aan.

Tijs.
 
Probeer zo goed mogelijk ee nantwoord te vinden op de vragen:

a: Sponsorseizoen 2010-2011
b: hoofdmap geen sub-map
c: geen
d: Fat 32 Heb nogmaals de stick geformateerd.

MartinSr
 
Ik zie geen probleem met de bestandsnaam en met de formattering van de USB-stick in je vorige posting, eerlijk gezegd.

Is het misschien niet zo dat de opslagruimte op de USB-stick misschien te klein is om het bestand op te kunnen zetten?

Andere dingen die je kunt proberen/uitzoeken:
a. Maak eens een map op de USB-stick met een korte naam (bijv. van 4 tekens) en kopieer het bestand daar naar toe.
b. Weet je zeker dat het bestand niet nog ergens in open staat? Zoals Access? Je kunt dit (o.a.) checken m.b.v. unlocker

Verder heb ik geen tips. Hopelijk gaat het lukken.

Succes,

Tijs.
 
Wanneer ik het bestand naar mijn Externe Harde schijf copieer geeft dat geen probleem. USB is 4 GB.

Ik heb wel voordat het probleem zich voordeed het bestand te openen via Open.Office. Omdat ik toen geen Acces op mijn PC had.
Misschien dat het nu een probleem is.

MartinSr;)
 
Installeer unlocker
Herstart de pc en log in op Windows
Maak een map op de USB-stick, genaamd TEST
Kopieer het bestand naar die map TEST op de USB-stick
Lukt dat niet, laat unlocker los op het bestand

Succes,

Tijs.
 
Er is maar een gedeelte van de inhoud in de map terecht gekomen. Unlocker erop losgelaten resultaat: "Er is geen Blokkerend Process gevonden"

MartinSr
 
Het was toch 1 bestand? Leg even uit wat je bedoelt met: Er is maar een deel in die map terecht gekomen...

PS: Als het bestand groter is dan 4 Gigabyte, dan past het niet op een FAT32 partitie. Je moet het dan als NTFS formatteren als je bestanden van dergelijke grootte erop zet.
En naturlijk moet de USB-stick zelf groot genoeg zijn....

Tijs.
 
Ik bedoel met gedeelte zoals ik het omschrijf. Bestand komt niet in z'n geheel naar map test toe. Halverwege stopt het. Ik heb dan niet het gehele bestand in de map. Krijg ook een melding onder in beeld dat het mislukt is. Bestand is maar 21.552 KB groot. 21 MB.

MartinSr
 
Eerlijk gezegd begin ik nu de memory-stick te verdenken: Wellicht is het flash-geheugen op het ding kapot etc.

Kun je van iemand een usb-stick lenen en het daarmee proberen?

Tijs.
 
Het ligt niet aan de USB-stick. Ik heb er nog twee. Hetzelfde resultaat. Zit hem in het bestand. Ik heb hetzelfde bstand maar dan van 2009 en 2008 geen probleem.

MartinSr.
 
Ik vind het een vreemd verhaal. Ik heb dan ook geen tips meer voor je.

Tijs.
 
Als je zoals je al aangeeft het zonder probleem naar een externe harde diks kan plaarsen zie ik eigenlijk geen probleem:shocked:.

Maar probeer is via NTFS op je USB want kan nergens iets lezen dat je dat gedaan hebt.

veder vindt ik het een raar probleem.
 
Ik heb het ook geprobeerd op NTFS werkt ook niet. Ik heb in verleden geprobeerd het bestand via OpenOffice te te plaatsen sindsdien is het hopeloos.

MartinSr:(
 
Ja dat kan maar denk niet dat het aan Open Office licht.
Waarschijnlijk heb je toen zelf instellingen of deregelijk veranderd maar dat is voor ons onmogelijk om te achterhalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan