Padverwijzing opslaan in een tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
171
Wellicht stel ik deze vraag in de verkeerde groep maar er is hier al zo vaak over dit onderwerp gesproken dat ik het toch eerst hier probeer.

Ik wil graag foto's aan een tabel toevoegen via een padverwijzing, alleen wil ik dat graag doen via een Button (afbeelding toevoegen) en vba.
Ik heb een folder genaamd "Afbeeldingen" met daarin meerdere subfolders zoals bv "Groep1", "Groep2" enz.
Ik heb een tabel met daarin een aantal velden zoals ID, SectieNr, OnderdeelNr, Omschrijving en Afbeelding.
Als ik nu in een formulier een record selecteer waar nog een foto aan toegevoegd moet worden is het de bedoeling dat ik via de Button (afbeelding toevoegen) een foto aan de record gekoppeld wordt.
Bv Foto1 uit Groep2
Druk op de button: Folder "Afbeeldingen" opent, Dubbelklik op "Groep2" Folder "Groep2" opent, Selecteer Foto2, druk op open.
In de tabel komt dan in de record van Veld(afbeelding) te staan: C:\Afbeeldingen\Groep2\Foto1.jpg

Als ik het goed verwoord heb gaat dat zo, alleen moet ik dit dus voorelkaar krijgen in vba waar ik niet echt een ster in ben.

Ik heb verschillende vragen in dit forum beken die met afbeeldingen te maken hebben maar ik zie het niet.
Kan iemand mij op weg helpen?
 
Ik gebruik zelf deze code:

Code:
Sub getNaamKaart(Kaart As Variant)
Dim FileName As String, sFile As String
Dim result As Integer, iLen As Integer
Dim tmp
    
    With Application.FileDialog(3)
        .Title = "Foto van Artikel selecteren"
        .Filters.Add "Alle bestanden", "*.*"
        .Filters.Add "JPG", "*.jpg"
        .Filters.Add "PNG", "*.png"
        .Filters.Add "GIF", "*.gif"
        .Filters.Add "Bitmap", "*.bmp"
        .FilterIndex = 2
        .AllowMultiSelect = False
        .InitialFileName = CurrentProject.Path
        If Right(.InitialFileName, 1) <> "\" Then .InitialFileName = .InitialFileName & "\"
        iLen = Len(.InitialFileName)
        .InitialFileName = .InitialFileName & "Afbeeldingen\"
        PadMaken .InitialFileName
        result = .Show
        If (result <> 0) Then
            FileName = Trim(.SelectedItems.Item(1))
            sFile = FileName
            Me(Kaart).Visible = True
            Me(Kaart).SetFocus
            Me(Kaart).Text = sFile
            Me.cmdSluiten.SetFocus
            Me(Kaart).Visible = False
        End If
    End With

End Sub
Het is onderdeel van een heel proces, waarbij ik een foto kies via een label (maar kan uiteraard net zo goed een knop zijn) en het gekozen bestand opsla in een onderliggende tabel. Er ontbreken wat declaraties, omdat die op een andere plek worden gedaan. Die mag je er zelf bij bedenken :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses voor een wel late reactie van mij Octafish, ik heb het aardig druk gehad en ben daarom niet toe gekomen om naar jouw oplossing te kijken.
Ik zal er naar kijken en proberen de declaraties aan te passen, dat zal nog wel even duren want ik heb hier nog niet echt veel kaas van gegeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan