page up/down in Word 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Ik heb Windows XP SP2 en daarop onder andere Word 2000.

Ik gebruik Word 2000 alleen als ik zo'n doc-document van anderen krijg en die moet becommentariëren. Normaal gebruik ik andere tekstverwerkingsprogrammatuur.

Nu overkomt het mij keer op keer dat ik het document in Word 2000 alleen met de schuifbalken op en neer kan bewegen maar niet met de page up/down toetsen. Geen enkel ander programma heeft dit probleem.

Graag zou ik willen weten welk fenomeen dit verschijnsel veroorzaakt en hoe ik er vanaf kan komen (zonder word 2000 te verwijderen).

Jaap
 
Hoi,

Het zou kunnen zijn dat Word en dat andere tekstverwerkings programma elkaar tegenwerken.

Anders zou ik het ook niet weten.

Sorry

veel succes:thumb:
 
Hoi,

Het zou kunnen zijn dat Word en dat andere tekstverwerkings programma elkaar tegenwerken.

Anders zou ik het ook niet weten.

Sorry

veel succes:thumb:


Ik heb inmiddels uitgevonden dat elk document wordt geopend in de "afdrukstand" (bij Beeld). Zet ik de instelling op normaal (bij Beeld) dan kan ik wel normaal met de page up/down toetsen het document manoeuvreren.
Als ik na opening het document in 'normaal' zet en dan kies voor opslaan, wordt deze instelling niet vastgelegd. Als het document opgeslagen wordt en weer geopend wordt komt deze weer in de afdrukstand te voorschijn.

Vraag hoe en waar kan ik de normale stand als weergave vastleggen zodat dit steeds weer terugkomt.??

Jaap
 
Als het goed is zal hij dat zelf moeten doen.

Misschien moet je office is een keer verwijderen en er opnieuw opzetten:(

Of misschien staat hij bij dat andere tekstverwerkings bestand standaard op afdrukvoorbeeld. (zo noem je dat) Probeer het daar eens anders instellen

Hopelijk werkt dat.
 
Vooraleer je aan herinstalleren denkt (persoonlijk vind ik dat Windows gebruikers veel te snel naar deze oplossing grijpen), probeer eerst eens een keer je Normal.dot file te verwijderen. Word mag op dat moment niet openstaan. Dan start je Word opnieuw, waarbij er automatisch een nieuwe Normal.dot wordt aangemaakt. Open dan je "probleemdocument", verander de instellingen, en sluit het document. Stop Word en start opnieuw Word. Wordt je probleemdocument nu niet volgens de nieuwe instellingen geopend?
 
Als het goed is zal hij dat zelf moeten doen.

Misschien moet je office is een keer verwijderen en er opnieuw opzetten:(

Of misschien staat hij bij dat andere tekstverwerkings bestand standaard op afdrukvoorbeeld. (zo noem je dat) Probeer het daar eens anders instellen

Hopelijk werkt dat.

Ik heb de herstelfunctie uitgevoerd, maar zonder resultaat. Overigens ben ik het met PingoPuck eens dat te veel naar herinstalleren wordt gegrepen maar ik zal dat toch maar eens doen. Ook Norton Antivirus heb ik zo eens hersteld.

Bedankt.
 
Vooraleer je aan herinstalleren denkt (persoonlijk vind ik dat Windows gebruikers veel te snel naar deze oplossing grijpen), probeer eerst eens een keer je Normal.dot file te verwijderen. Word mag op dat moment niet openstaan. Dan start je Word opnieuw, waarbij er automatisch een nieuwe Normal.dot wordt aangemaakt. Open dan je "probleemdocument", verander de instellingen, en sluit het document. Stop Word en start opnieuw Word. Wordt je probleemdocument nu niet volgens de nieuwe instellingen geopend?


Ben het helemaal met je eens dat je niet te snel naar de functie herinstalleren van een programma moet grijpen. Toch heb ik in het verleden op advies van Symantec Norton Antivirus verwijderd en weer geinstalleerd met goed resultaat.

Ik heb veel 'dot' bestanden, dit zijn voorbeeldbestanden, maar daar is normal.dot niet bij.

We zoeken verder.

Bedankt.
 
Op mijn PC (een engelstalige Word 2000 die draait op een PC met Win2000):
C:\Documents and Settings\<mijn naam>\Application Data\Microsoft\Templates
 
Op mijn PC (een engelstalige Word 2000 die draait op een PC met Win2000):
C:\Documents and Settings\<mijn naam>\Application Data\Microsoft\Templates

Bij mij is daar geen informatie te vinden.

Maar inmiddels is het een en ander opgelost.....

Als ik op opslaan druk en er is niets in het document veranderd, slaat Word 2000 niets op. Breng ik een kleine verandering in het document aan en geef tevens aan dat de presenrtatie (in Beeld) 'normaal' moet zijn en kies daarna opslaan dan wordt er wel een echte opslag gedaan.
Sluit ik het document en open het weer dan komt die in de presentatie 'normaal' terug.

Bedankt voor het meedenken:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan