• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

paswoord op macro zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Kan je in exel 2003 op een macro een paswoord zetten.

Heb een macro gemaakt in een exel file die door meerder personen toegankelijk is .
Maar niet alle personen zouden deze macro mogen kunnen aktiveren.
Is er hier een oplossing voor door bv een wachtwoord in te geven voor je de macro kan uitvoeren.
 
Bijvoorbeeld zoiets.

Code:
Dim wachtwoord As String
Dim Davylenders123 As String
Do
  wachtwoord = InputBox("Wachtwoord invullen")
    Loop Until wachtwoord = "Davylenders123"
[COLOR="red"]en hier jouw code.[/COLOR]
 
Bijvoorbeeld zoiets.

Code:
Dim wachtwoord As String
Dim Davylenders123 As String
Do
  wachtwoord = InputBox("Wachtwoord invullen")
    Loop Until wachtwoord = "Davylenders123"
[COLOR="red"]en hier jouw code.[/COLOR]

Bedankt de code werkt perfect is juist wat ik zocht:thumb:

Heb alleen nog een vraagje de regel" Dim Davylenders123 As String" wat zou die juist moeten doen want als ik die weg laat werkt het nog.

En een probleempje ook.
Als je nu de macro uitvoerd en je kent het paswoord niet zit je vast want je kan het venster voor het paswoord
niet sluiten niet anuleren en je kan zelfs de file niet sluiten op een normale manier.
Is hier een oplossing voor dat je het venster gewoon kan sluiten dan en dat er verder niks gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Is er een mogelijkheid om formulles in visuel basic onleesbaar te maken voor andere gebruikers.
Of visual basic helemaal niet toegenkelijk te maken voor andere gebruikers van die file.

Heb nu wel een paswoord ingesteld om de macro te beveiligen maar als ze in visale basic gaan kijken
zien ze zo het paswoord staan.

Hier een vb bestandje

Bekijk bijlage test bestand.zip

ps het gaat over de macro in this workbook (ontgrendelen)
 
in het VBA-scherm ==> Extra >> Eigenschappen van VBAProject >> Beveiliging >> wachtwoord intikken
Onthoud echter dat dit geen sluitende oplossing is, voor een gevorderde XL-gebruiker duurt dit ong. 15 sec om dit paswoord te kraken.
 
in het VBA-scherm ==> Extra >> Eigenschappen van VBAProject >> Beveiliging >> wachtwoord intikken
Onthoud echter dat dit geen sluitende oplossing is, voor een gevorderde XL-gebruiker duurt dit ong. 15 sec om dit paswoord te kraken.

Bedankt dat is wat ik nog nodig had :thumb:

Ik weet dat de beveliging in exel makkelijk te cracken is voor iemand die er wat van kent.
Maar het is vooral voor dat ze per ongeluk daar eens terecht komen en een aanpassing doen zonder ze het weten.
Die er mee werken kennen alleen de basis, alleen gegevens invullen en opslaan en daar houdt het bijna op dus:)
 
Probeer dit eens Davy.

Code:
Do
  wachtwoord = InputBox("Wachtwoord invullen")
  [COLOR="red"]If wachtwoord = "" Then Exit Sub[/COLOR] 
   Loop Until wachtwoord = "1234"
 
En zo?

Code:
Do
  wachtwoord = InputBox("Wachtwoord invullen")
  If wachtwoord = "" Then Exit Sub
   Loop Until wachtwoord = "1302"
   For Each Sh In Sheets
Sh.Unprotect "1302"
Next
 
En zo?

Code:
Do
  wachtwoord = InputBox("Wachtwoord invullen")
  If wachtwoord = "" Then Exit Sub
   Loop Until wachtwoord = "1302"
   For Each Sh In Sheets
Sh.Unprotect "1302"
Next

Sorry
Maar dit werkt ook niet is het zelfde dan bij je vorige code als je sluit of annuleerd ontgrendeld hij de cellen toch zonder paswoord
 
Vreemd, bij mij niet.
 

Bijlagen

  • verlof blanco.rar
    31,6 KB · Weergaven: 117
Vreemd, bij mij niet.

Nu werkt het wel maar de formule staat anders bij dan bij mij.
Ik had u formule van onder toegevoegd en jij hebt ze van boven gezet mischien is dat het verschil.

Mijn probleempje is opgelost mijn hartelijk dank hier voor :thumb:
 
Sorry
Maar is het mogelijk om tab bladen een verschilend paswoord te geven.
Het is eigenlijk de bedoeling dat elke maand is vergrendeld met het zelfde paswoord.
Maar als de maand voorbij is zou het een ander paswoord moeten krijgen omdat ik alleen dan nog toegang mag hebben om te bewerken op die tab bladen.

In de eerste formule ging dat dan hadden de voorbij maanden een aander paswoord dan de lopende en komend maanden .
Als je dan de macro uitvoorde voor te ontgrendelen dan ging dat hij slagde gewoon de tab bladen over met een ander paswoord.
Nu krijg ik dan een fout melding error 400.
 
Heb in module1 3 macro's gezet.
Sub Vergrendelen beveiligd alle werkbladen >> de lopende en komende maanden met "1302" >> de voorbije maanden met "Davy"

Sub ontgrendelen haalt de beveiliging van de lopende en komende maanden >> Voorbije maanden blijven beveiligd.

Sub OntgrendelenDavy is de mastercode en haalt de beveiliging van alle werkbladen. Hier kan je eventueel ook nog een paswoord voor toegang opzetten zoals voorgaande.

Hoop dat je hier iets mee kan
 

Bijlagen

  • verlof blanco.rar
    30,1 KB · Weergaven: 95
Heb in module1 3 macro's gezet.
Sub Vergrendelen beveiligd alle werkbladen >> de lopende en komende maanden met "1302" >> de voorbije maanden met "Davy"

Sub ontgrendelen haalt de beveiliging van de lopende en komende maanden >> Voorbije maanden blijven beveiligd.

Sub OntgrendelenDavy is de mastercode en haalt de beveiliging van alle werkbladen. Hier kan je eventueel ook nog een paswoord voor toegang opzetten zoals voorgaande.

Hoop dat je hier iets mee kan

bij ontgrendelendavy zit nog een foutje want krijg een foutmelding als ik erop klik.
"fout 424 bij uitvoeren"
 
Code:
Sub OntgrendelenDavy()
For Each sh In Sheets
    On Error GoTo old
    sh.Unprotect "Davy"
Next
old:
    sh.Unprotect "1302"
    Err.Clear
End Sub
 
Met alle informatie die je tot hiertoe gekregen hebt, kan je dit toch wel zelf inbouwen nietwaar?:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan