• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Patroon herkennen in getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomazw

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
Berichten
20
Hallo,

Hoe kan ik een patroon in Excel herkennen/zichtbaar weergeven.

Ik heb een reeks nummers, en hierin wil ik een patroon weergeven, zodat ik het volgende nummer kan voorspellen.
Het wordt gebaseerd op 2 dobbelstenen.

1 Bestaat niet
2-6 is LOW
7- Middle
8-12 is HIGH

Alles cijfers worden random gegenereerd

Wat zal het volgende nummer zijn dat wordt getrokken?

De testdata op volgorde:
6
5
2
11
5
7
7
2
8
6
5
10
8
10
6
6
6
10
6
11
8
8
6
7
8
7
9
5
4
8
10
7
9
2
8
3
3
6
6
10
12
8
4
6
8
 
Random is random en dat wil zeggen willekeurig en niet te voorspellen dus.
 
Er is Altijd een patroon te herkennen omdat Random Nooit totaal Random is:)
 
Maar laten we stellen dat het niet random is.. Wat dan? Na een x aantal hoog komen er een aantal laag, en om de zoveel keer een 7 bv
 
Wat je nu bereiken/weten?

Wil je een dobbelsteen spel winnen door het juist te voorspellen van het eerst volgende nummer?
 
Als jij een oplossing hebt voor de voorspelbaarheid van random getallen, zit je waarschijnlijk op de Bahama's.....
Ook kun je die oplossing beter voor je houden....
 
Het beste wat je kunt doen is duizenden keren met de dobbelstenen gooien. Alle worpen noteren in Excel en vervolgens laten uitrekenen hoe vaak een bepaalde combinatie is voorgekomen. Aan de hand daarvan kun je enigszins 'voorspellen' wat de volgende combinatie zou kunnen zijn. Het is een kansberekening die nooit, maar dan ook NOOIT erg accuraat zal zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan