• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Patroon van rode cellen in combinatie met COUNTIFS+conditional formatting

Status
Niet open voor verdere reacties.

NeOb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2015
Berichten
3
Code:
[B]=IF(COUNTIFS(FileX.csv!$A:$A,$A5,FileX.csv!$O:$O,H$2,FileX.csv!$R:$R,"successful")>0,"ok","")[/B]

Ik heb in een document in een groot aantal cellen bovenstaande formule staan. Daaraan gekoppeld is conditional formatting waardoor elke cel die “ok” is groen kleurt. Uiteindelijk is het de bedoeling dat een vooraf bepaald aantal cellen in een rij “ok” en dus groen wordt. Dat werkt goed zo, en wil ik zo (werkend) houden.

Op dit moment is elke cel voordat de formule in werking treedt leeg. Wat ik nu wil doen is een formule (of iets anders) maken (en dit combineren met de al bestaande formule) waardoor voorafgaand aan het invullen met “ok” en groen, die cellen die groen moeten worden al een andere kleur hebben dan die cellen die dat niet hoeven.

Met andere woorden, ik wil een patroon van vooraf gekleurde cellen laten genereren per regel, gekoppeld aan een selectie uit een dropdown menu (rollen van medewerkers). Bijvoorbeeld: als cel A1 “rol1” bevat, zijn de cellen C1, D1, F1, G1 en H1 rood. Als cel A1 “rol2” bevat zijn de cellen B1, E1, I1 en J1 rood.

Daarbovenop wil ik dus de bovenstaande formule laten toepassen waardoor je een overzicht krijgt van rode en groene cellen, en elke keer als in FileX iets verandert worden er meer cellen groen.

Ik weet dat ik met de bovenstaande formule ook een ‘instant rood en groen’ overzicht kan maken (wel voldaan is ok en groen en niet voldaan is niet ok en rood) maar dat is nu juist niet de bedoeling. Het rode patroon moet er altijd staan en moet onafhankelijk van de bovenstaande formule kunnen worden aangepast doormiddel van het dropdown menu.

Kan dit?
 
Laatst bewerkt:
Een voorbeeldbestand met het beoogde resultaat en een deel onbewerkt zou fijn zijn. Nu is het vrij lastig je een goed antwoord te geven
 
Een voorbeeldbestand met het beoogde resultaat en een deel onbewerkt zou fijn zijn. Nu is het vrij lastig je een goed antwoord te geven

Snap ik. Het is denk ik echter lastig een voorbeeldbestand te maken omdat FileX (bronbestand voor deze formule) ruim een half miljoen regels bevat en net als het bestand waarin het geheel zich afspeelt bedrijfsgeheime informatie bevat. Maar ik ga kijken wat ik doen kan.
 
Gewoon twee regels met daarin fictieve waarden helpt al, zolang duidelijk is wat er op welke manier uit moet komen te zien
 
Ik denk dat ik het al gevonden heb. Ik voegde aan de bestaande formule een aantal IF opties toe die in de plaats van de laatste " " komen. Daardoor zoekt de formule nu eerst naar een "ok", kleurt die groen, en bij gebrek daaraan komt er een andere opvulling van de cel gebaseerd op de keuze in het dropdown menu. Oftewel een geneste IF formule met daarin een COUNTIF. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan