PC Boot niet doet raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer385114

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
7
Hallo, Ik heb al een tijdje mijn pc en nooit problemen mee todat ik eens iets wilde testen.

Ik had namelijk een oude pc waarvan de voeding niet genoeg stroom leverde aan het moederboard. omdat ik geen geschikte voeding hado m dit te testen heb ik de voeding uit mijn goed werkende pc gehaald en even daarvoor gebruikt.

maar nu is het probleem dat sinds ik hem er terug ingezet heb hij blijft hangen bij het scherm dat ik op Tab voor bios post of del voor setup kan drukken. als ik 1 van deze 2 doe werkt het ook niet. maar na enige tijd wachten gaat hij verder.

1 bericht wat er kwam te staan was dat het overclocken fout was gegaan terwijl ik dat nooit heb gedaan en mijn bios instellingen altijd hetzelfde waren gebleven.

nadat het bericht is geweest ( terwijl hij eerst niet kwam ) boot hij ietsjes verder maar blijft hij op een zwart beeld hangen. Normaal starte mijn pc snel op dus ik sta hier voor een raadsel.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.

Bij voorbaat dank.
 
Hoi,

Welkom op Helpmij?

Met het terug bouwen alle kabeltjes weer aangesloten en niks los gestoten geheugen ofzo.
Zit zomaar even mee te denken hoor.

Modag
 
Hallo, Ik heb al een tijdje mijn pc en nooit problemen mee todat ik eens iets wilde testen.

Ik had namelijk een oude pc waarvan de voeding niet genoeg stroom leverde aan het moederboard. omdat ik geen geschikte voeding hado m dit te testen heb ik de voeding uit mijn goed werkende pc gehaald en even daarvoor gebruikt.

maar nu is het probleem dat sinds ik hem er terug ingezet heb hij blijft hangen bij het scherm dat ik op Tab voor bios post of del voor setup kan drukken. als ik 1 van deze 2 doe werkt het ook niet. maar na enige tijd wachten gaat hij verder.

1 bericht wat er kwam te staan was dat het overclocken fout was gegaan terwijl ik dat nooit heb gedaan en mijn bios instellingen altijd hetzelfde waren gebleven.

nadat het bericht is geweest ( terwijl hij eerst niet kwam ) boot hij ietsjes verder maar blijft hij op een zwart beeld hangen. Normaal starte mijn pc snel op dus ik sta hier voor een raadsel.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.

Bij voorbaat dank.

jouw bericht: boot hij ietsjes verder maar blijft hij op een zwart beeld hangen
mijn bericht:

Tot hoever komt ie?
Krijg je het Windows logo te zien?
Of komt hij niet tot daar?
Geeft je computer een foutmelding van de bootmanager?

Je kunt misschien ook nog even proberen om het batterijtje uit je moederbord te halen.
Alle stekkerstjes goed aangesloten: MET NAME DE HOOFD-HARDE SCHIJF!
Als de schijf van Windows niet is aangesloten, kan Windows natuurlijk ook niet opstarten!

EDIT: Iemand was me even voor...
 
Laatst bewerkt:
Heb maar 1 keer meegemaakt dat hij tot het windows logo kwam dat hij aan het laden was. daarna dus zwart weer.

bootmanager geeft verder geen fouten aan. behalve die 1e keer met overclocken en 1 keer dat ik mijn bios/cmos te vaak had gereset.

ik had alle kabeltjes goed aangesloten, hdd is ook niet stuk getest op andere pc.

ik hoop dat dit genoeg informatie was waarna gevraagd werd.


en bedankt voor de welkom :thumb: en de hulp!
 
Geen piep uit je pc? Zoja, test dan ook meteen je ram geheugen even in die andere pc. Misschien is dat zoiezo wel even handig. Die dingen raken nog wel eens defect..
 
Krijg wel piep uit de pc. maar ik kan helaas niet testen want het is de enige pc met ddr2 geheugen en die andere pc's hebben allemaal ddr400.
 
1 voor 1 je ram eruit halen en opnieuw opstarten. zo kan je ze individueel testen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan