PC bouwen, wie helpt mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die HD3870 heb je al voor 106 euro
ik zou toch voor de HD4870 gaan die heeft GDDR5 geheugen nieuwe en sneller
maar ja het is jou geld en jou keuze

en voor plaatje moet je even een screenshot maken (zie printscreen knopje op je toetsenbord)
daarna open je paint en druk je CTRL+V (Zonder plus dus)
daarna sla je het op in JPG en daarna klik je op nieuw bericht en scroll je naar onder en daarna klik je op beheer bijlage dan bladeren en dan selecteer je het bestanden en klik je op uploaden wel in JPG oplsaan anders is het bestand te groot (er is een limit)
anders even bij www.imgdumper.nl uploaden en de link geveb
 
Bijna, ik heb toch gekozen voor een andere (goedkopere) grafische kaart van Sapphire met DDR4 technologie en crossfire. De 3870 is nu in de aanbieding bij Alternate voor 119,00 euro. Het systeem is helemaal crossfire ready (moederbord, voeding, grafische kaart) dus als het in de toekomst beter en sneller moet, prik ik er gewoon een kaartje bij. Hieronder de definitieve configuratie (excl. tv-kaart en windows):


Ik krijg de jpeg niet toegevoegd. Hoe doe ik dat?

Nou zo dan:
 

Bijlagen

  • pc butget 816 euro.jpg
    pc butget 816 euro.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 16
Die HD3870 heb je al voor 106 euro
ik zou toch voor de HD4870 gaan die heeft GDDR5 geheugen nieuwe en sneller
maar ja het is jou geld en jou keuze

en voor plaatje moet je even een screenshot maken (zie printscreen knopje op je toetsenbord)
daarna open je paint en druk je CTRL+V (Zonder plus dus)
daarna sla je het op in JPG en daarna klik je op nieuw bericht en scroll je naar onder en daarna klik je op beheer bijlage dan bladeren en dan selecteer je het bestanden en klik je op uploaden wel in JPG oplsaan anders is het bestand te groot (er is een limit)
anders even bij www.imgdumper.nl uploaden en de link geveb

En zo kan het dus ook:
488c7e911037a-pc_butget_816_euro.jpg
 
oke oke systeem is mooi alleen als je toch je butget naar beneden haalt dan zou ik kijken naar de HD4850 die is weer sneller dan de HD3870 maar niet sneller dan de HD4870
en kost bijna evenveel als de HD3870
http://www.azerty.nl/8-165-80943/radeon-hd4850.html
je kan ook de PEAK nemen :http://www.azerty.nl/8-165-87829/radeon-hd4850.html (GOEDKOPER)

dat begrijp ik niet helemaal. Volgens de specs van beide kaarten zou de 3870 sneller moeten zijn. Zowel de kloksnelheid en de geheugensnelheid (DDR4) zijn hoger. Waar zit het verschil dan in? Hieronder de specs. van beide kaarten.
Ik zag trouwens nog een interessante kaart, namelijk de 3870, 1024mb DDR4. Die is maar 20,00 euro duurder dan zijn broertje met 512mb. Deze kaart heeft een iets hogere kloksnelheid, maar een iets lagere geheugensnelheid.

specs 4850
De HD4850 van Sapphire is gebaseerd op de ATI Radeon HD4850 Chip en beschikt over 512 MB GDDR3 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 625 MHz en het geheugen een snelheid van 1986 MHz.

Specs 3870
De HD3870 van Sapphire is gebaseerd op de ATI Radeon HD3870 Chip en beschikt over 512 MB GDDR4 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 775 MHz en het geheugen een snelheid van 2250 MHz.


Ik bespaar me behoorlijk wat euro's dus de 4870 DDR5 is ook nog steeds erg interessant. Vooral de geheugensnelheid van 3600 Mhz is indrukwekkend.
Ik ben wederom benieuwd naar jouw deskundige mening. Ik kan er maar 1 kiezen...!!!

Ik ga nu even naar een feestje, dus ik zal pas vanavond reageren....!!!
 
dat begrijp ik niet helemaal. Volgens de specs van beide kaarten zou de 3870 sneller moeten zijn. Zowel de kloksnelheid en de geheugensnelheid (DDR4) zijn hoger. Waar zit het verschil dan in? Hieronder de specs. van beide kaarten.
Ik zag trouwens nog een interessante kaart, namelijk de 3870, 1024mb DDR4. Die is maar 20,00 euro duurder dan zijn broertje met 512mb. Deze kaart heeft een iets hogere kloksnelheid, maar een iets lagere geheugensnelheid.

specs 4850
De HD4850 van Sapphire is gebaseerd op de ATI Radeon HD4850 Chip en beschikt over 512 MB GDDR3 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 625 MHz en het geheugen een snelheid van 1986 MHz.

Specs 3870
De HD3870 van Sapphire is gebaseerd op de ATI Radeon HD3870 Chip en beschikt over 512 MB GDDR4 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 775 MHz en het geheugen een snelheid van 2250 MHz.


Ik bespaar me behoorlijk wat euro's dus de 4870 DDR5 is ook nog steeds erg interessant. Vooral de geheugensnelheid van 3600 Mhz is indrukwekkend.
Ik ben wederom benieuwd naar jouw deskundige mening. Ik kan er maar 1 kiezen...!!!

Ik ga nu even naar een feestje, dus ik zal pas vanavond reageren....!!!

Wat vind jij Bluray?
 
dat begrijp ik niet helemaal. Volgens de specs van beide kaarten zou de 3870 sneller moeten zijn. Zowel de kloksnelheid en de geheugensnelheid (DDR4) zijn hoger. Waar zit het verschil dan in? Hieronder de specs. van beide kaarten.
Ik zag trouwens nog een interessante kaart, namelijk de 3870, 1024mb DDR4. Die is maar 20,00 euro duurder dan zijn broertje met 512mb. Deze kaart heeft een iets hogere kloksnelheid, maar een iets lagere geheugensnelheid.

specs 4850
De HD4850 van Sapphire is gebaseerd op de ATI Radeon HD4850 Chip en beschikt over 512 MB GDDR3 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 625 MHz en het geheugen een snelheid van 1986 MHz.

Specs 3870
De HD3870 van Sapphire is gebaseerd op de ATI Radeon HD3870 Chip en beschikt over 512 MB GDDR4 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 775 MHz en het geheugen een snelheid van 2250 MHz.


Ik bespaar me behoorlijk wat euro's dus de 4870 DDR5 is ook nog steeds erg interessant. Vooral de geheugensnelheid van 3600 Mhz is indrukwekkend.
Ik ben wederom benieuwd naar jouw deskundige mening. Ik kan er maar 1 kiezen...!!!

Ik ga nu even naar een feestje, dus ik zal pas vanavond reageren....!!!

http://www.hardware.info/nl-NL/prod...JiVmJTKZMg,bGRkapiamJbKZMg,bGRkZJiVmJXKYMg,!/
Onderaan zie je de benchmarks en de resultaten in enkele spellen.
Je ziet dat de 4850 beter presteert, met name in de spellen (in 3dmark valt het mee)
Geloof me maar als ik zeg dat de 4870 weer een stukkie beter is dan de 4850.
 
Wat een onzin:evil:. Met 32 bits kan je 3,2 Gb aan geheugen gebruiken. Je kunt dus prima 4 Gb installeren, maar een deel wordt niet gebruikt. De moderne videokaarten hebben hun eigen geheugen en de volledige 3,2 GB is gewoon beschikbaar.
Ik gebruik zelf de 64 bit versie en heb nog geen nadelen ontdekt (ook geen voordelen :p)

Ron
Voordat je zegt dat iemand onzin verkondigd moet je voortaan zelf eens gaan zoeken op internet.

Het probleem is dat er bij 32bits tot 4 gig kan worden gereserveerd door het systeem.
Videokaart-geheugen en nog iets anders (processorcache zit in mijn geheugen, maar daar twijfel ik een beetje over). Op het laatst mag het werkgeheugen het restant hebben.
Dat is bij een videokaart van 512MB dus die 3,2Gb. Bij een kaart van 1gig nog minder.
(ik weet niet of ik het nu technisch gezien goed uitleg, misschien kan iemand anders het beter..)

edit:
Hier is de technische uitleg in het engels:
http://support.microsoft.com/kb/929605

Dus als je een videokaart van 1 gig gebruikt, dan kom je nog onder die 3,12 Gb genoemd in het stuk... Dat is wat ik bedoel. Je kunt nooit de volledige 4 Gb gebruiken in windows, daar zijn we het in elk geval over eens.
 
Laatst bewerkt:
Wacht even Marsmannetje, ik heb niet gezegd dat Bluray onzin verkondigd. Bovendien heb ik me terdege geïnformeerd op het internet door alle specs te verzamelen van de verschillende kaarten. Zowel de 3850 als de 3870 hebben betere specs dan de 4850. Toch niet vreemd dat ik daar een vraag over stel. Dat mijn kennis niet ver genoeg gaat dat is andere koek, maar daarom zit ik ook op dit forum. Ik toon dankbaarheid en stel jullie vriendelijke en normale vragen. Dan verwacht ook vriendelijke en normale antwoorden terug. Pas dan kan de communicatie effectief zijn.
Haaren zegt dat ik onzin verkondig..
Goed lezen :)
 
Haaren zegt dat ik onzin verkondig..
Goed lezen :)

Ik heb trouwens mijn keuze gemaakt, ik ga voor de 4870 DDR5.
Ik ga de spullen bestellen.
Bluray en Marsmannetje; bedankt voor jullie uitstekende hulp, mocht ik tussentijds of tijdens het assembleren vragen hebben dan meld ik me. Mocht het allemaal van een leien dakje gaan dan meld ik me ook, maar dan om jullie deelgenoot te maken van mijn ervaringen.
 
Ik heb trouwens mijn keuze gemaakt, ik ga voor de 4870 DDR5.
Ik ga de spullen bestellen.
Bluray en Marsmannetje; bedankt voor jullie uitstekende hulp, mocht ik tussentijds of tijdens het assembleren vragen hebben dan meld ik me. Mocht het allemaal van een leien dakje gaan dan meld ik me ook, maar dan om jullie deelgenoot te maken van mijn ervaringen.
Goede keuze!
4850 is ook goed, maar de 4870 is echt beter.
Raak niet in paniek tijdens het bouwen en lees goed: beter teveel gelezen, dan 1x te weinig.
 
Laatst bewerkt:
Goede keuze!
4850 is ook goed, maar de 4870 is echt beter.
Raak niet in paniek tijdens het bouwen en lees goed: beter teveel gelezen, dan 1x te weinig.

Goede tip...!!! Ik heb ook een paar tutorials op internet gevonden. Weliswaar uit 2007, maar zoveel zal er toch niet veranderd zijn...!!! Ik heb ook een filmpje op het internet gezien van de Nederlandse kampioenschappen PC bouwen. De winnaar had een PC gebouwd in 5 minuten. Dan moet ik het toch kunnen in een paar dagen...!!!

Enfin, ik kom er vanzelf achter. Een uitdaging is het zeker.
 
Goede tip...!!! Ik heb ook een paar tutorials op internet gevonden. Weliswaar uit 2007, maar zoveel zal er toch niet veranderd zijn...!!! Ik heb ook een filmpje op het internet gezien van de Nederlandse kampioenschappen PC bouwen. De winnaar had een PC gebouwd in 5 minuten. Dan moet ik het toch kunnen in een paar dagen...!!!

Enfin, ik kom er vanzelf achter. Een uitdaging is het zeker.
Zolang je maar niet gaat proberen om het gelijk ook in vijf minuten te doen.
Zelfs ik neem er altijd de tijd voor:
Moet eigenlijk ook beginnen, maar ik heb dit weekend meer in de zon gezeten, dan achter mijn pc.
 
en kijk uit met die CPU pinnen he die buigen snel en daar telt geen garantie voor maar het is mij ook voor de 1ste keer gelukt klinkt moeilijk maar dat is gewoon echt een eitje
 
en kijk uit met die CPU pinnen he die buigen snel en daar telt geen garantie voor maar het is mij ook voor de 1ste keer gelukt klinkt moeilijk maar dat is gewoon echt een eitje
Gewoon niet teveel kracht gebruiken. Alles moet bijna vanzelf gaan.
Geheugen bijv moet je natuurlijk wel stevig aandrukken, maar ook dit moet met beleid gebeuren.
Ik heb bijv een keer mijn processor-koeler gemold door teveel kracht te gebruiken. (nu kan je dat beter doen dan de processor verzieken, maar goed...)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon niet teveel kracht gebruiken. Als moet bijna vanzelf gaan.
Geheugen bijv moet je natuurlijk wel stevig aandrukken, maar ook dit moet met beleid gebeuren.
Ik heb bijv een keer mijn processor-koeler gemold door teveel kracht te gebruiken. (nu kan je dat beter doen dan de processor verzieken, maar goed...)

ja idd liever cpu koeler dan cpu haha
maar ja dat zal wel lukken en ook kijken naar het (wat was het goude) hoekje
ik zal nog even naar nog meer info voor je zoeken
 
Het is zover

Hoi Bluray of Marsmannetje,

Ik heb inmiddels alle hardware binnen. Ik heb inmiddels alle hardware geïnstalleerd in de behuizing. Ik loop alleen vast met het aansluiten van de kabels. Willen jullie mij helpen?

1e vraag: moet zowel de 24 pins als de 8 pins kabel van de voeding op het moederbord worden aangesloten, of alleen 1 van de 2?

Er volgen nog meer kabel vragen, maar ik wacht eerst op een reactie. Hieronder een link met een plattegrond van het moederbord.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer de jpg met een scan van het moederbord als bijlage bij te voegen. Zie hieronder.
 

Bijlagen

  • moederbord.jpg
    moederbord.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan