PC config max 2000 euro - graag advies / ideen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ad24

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2012
Berichten
18
voor het eind 2012 / begin 2013 zit er een nwe pc in de pipeline.. graag jullie ervaringen voor het samenstellen van dit nieuw verwerkingsbeest.

Wat doe ik met deze pc; hoofdzakelijk grafisch werk zoals adobe toepassingen / af en toe een game...
Wat verwacht ik :
snelheid uiterst belangrijk
grafisch snelle verwerking
stabiel en stil (degelijke case, voldoende koeling)
2x monitor 24" aansluitbaar
tv module waarbij splitscreen mogelijk is


Voorlopig heb ik deze config bij elkaar;

- asus s1155 IVY bridge mainboard glan
- intel core i7 3,5ghz
- 4x 4GB
- cooler master GX 650w psu
- Cooler master elite 430 open side (denk dat deze beter kan)
- intel SSD330 - 180gb
- win pro 7
- wd 3TB sata
- case fan
- gigabyte GF GTX 660 Ti - 2gb GDDR5
 
Laatst bewerkt:
Het is nogal zinloos om nu al een PC voor te stellen als je het over een jaar wilt kopen. Dan zullen de Haswell-processoren uit zijn en de nVidia 7xx serie + Radeon 8xxx. :D
 
foutje, eind 2012 / begin 2013....

Haswell, zou het de moeite zijn om er op te wachten?? Nog niet veel van gevonden wat betreft vaste pc's. Zullen wsl ook pokke duur zijn aangezien er al direct grafics mee opzitten, niet?
 
Laatst bewerkt:
Wil je het geassembleerd of zelf in elkaar steken, wil je er Windows 7 bij en wil je er randapparatuur bij ?
 
normaal zelf in elkaar steken
win7 extra te voozien
einge randapp. = scherm 24"
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.Nl,

Waarschijnlijk is je budget 2000€ dus zou ik voor deze gaan.
 
Voor kasten ben ik een grote fan van de Antec performance en sonata reeks, of de fractal define

http://tweakers.net/pricewatch/294509/antec-performance-one-p280/specificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/290260/antec-sonata-solo-ii/specificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/315621/fractal-design-define-r4-pearl-black/specificaties/

Ze zijn wel wat duurder, maar ze zijn gemaakt met stilte en koeling als uitgangspunt. Het zijn simpele strakke kasten, maar hebben standaard grote stille fans, aparte compartimenten en geluidswerende onderdelen.

Qua SSD kun je waarschijnlijk beter een paar tientjes meer uittrekken en voor een 256MB samsung 830 gaan. Sneller en relatief goedkoper. Het moederbord is moeilijk te zeggen, omdat je niet specifiek het type geeft
 
Ik ben het met wampier eens.

Fractal kasten zijn geweldig, mooi afgewerkt, koelen goed. en de prijs. tja in jouw budget kan t makkelijk
 
Inderdaad, maar ik begin af te dwalen.

@ts we hebben er meer aan als je echt werkelijk waneer je je pc gaat kopen een topic opent. want de ontwikkelingen van de technologie gaat erg snel. en over 3 maanden is er weer wat nieuws
 
Thanks voor jullie meningen.
Ik heb enkele jaren de pc niet meer gevolgd - apple gebruikt :confused:.... maar zou nu opnieuw willen overschakelen.
Vandaar deze vragen allemaal, tegenwoordig zie ik het bos niet meer door de bomen :(

Even meegeven dat de 2000euro excl. scherm is :)

Specs van het moederbord heb ik niet bij de hand, is op aangeven van de winkel.
ik zit nu met mijn opgesomde pc aan 1863 euro.

Zijn de samsung schijven even betrouwbaar / snel?

Welke voordelen bieden de aangegeven grafische kaarten tov elkaar: Club 3D Radeon HD 7950 / Gigabyte GV N670OC-2GD / GeForce GTX 660 Ti
 
De Samsung schijven zijn de beste in zijn prijsklasse, de Gtx 670 van Gibabyte is veruit de beste kaart en hij koelt nog goed ook.
Maar als je het pas binnen enkele maanden gaat kopen kan je beter wachten want er zal een nieuwe serie processors uit zijn. Trouwens als je af en toe een game speelt heb je geen GTX 670 nodig, je zal genoeg hebben met een kaart van 200-300 euro.
Binnen enkele maanden is alles toch veel goedkoper.
 
Hoi,

Denk dat je dat even duidelijker had kunnen weergeven dat het exl schermen is en ik lees dat je ook met een winkel bezig ben geef dan eens precies de hardware op waar het over gaat want zo wordt het een lang verhaal;)
 
Laatst bewerkt:
@ modag
zie start-topic, de voorlopige config is zowat tesamen met de winkel samengesteld en dat is ook de enige info dat ik ervan heb op papier.

@subplayer52
idd, had het in mijn topic ook direct als reactie gekregen... maar gaan deze processors dan zo veel beter zijn en vooral gaat effectief alles goedkoper worden (reden??)?!
 
Of wachten nut heeft zal vooral te maken hebben met welke software je specifiek wil werken. 2011 platform bied 6 cores ten opzichte van de 1155 4 cores. Deze processoren zijn echter wel factoren duurder en als je de extra cores niet effectief gebruikt ook volstrekt onnodig.

Veel grafische filters ondersteunen tegenwoordig openCL en CUDA en wordt de CPU nauwelijks nog gebruikt. Tenzij je specifieke zeer zware multi-core compatible filters gaat draaien heeft ivy-E geen echte meerwaarde tov de i7 of zelfs de i5
 
Of wachten nut heeft zal vooral te maken hebben met welke software je specifiek wil werken. 2011 platform bied 6 cores ten opzichte van de 1155 4 cores. Deze processoren zijn echter wel factoren duurder en als je de extra cores niet effectief gebruikt ook volstrekt onnodig.

Veel grafische filters ondersteunen tegenwoordig openCL en CUDA en wordt de CPU nauwelijks nog gebruikt. Tenzij je specifieke zeer zware multi-core compatible filters gaat draaien heeft ivy-E geen echte meerwaarde tov de i7 of zelfs de i5


Software: Photoshop / Illustrator / autocad / ....

2011 platform bied 6 cores ten opzichte van de 1155 4 cores = hier volg ik niet, sorry :confused:
 
Sub noemde het 2011 platform: dat zijn hexa(6)-core processoren. De normale i7 is een Quad(4)-core processor.

Voor de hexa-cores komt eind dit jaar de "ivy-E" serie uit. Voor de quadcores komt eind dit jaar "haswell" uit. Haswell zijn vooral veel zuinigere cores met verbeterde interne graphics.

Performance zal ook wel weer iets omhoog gaan, maar ik verwacht persoonlijk geen grote delta's. Dit platform komt ook (zoals altijd met intel) op een nieuwe chipset en een nieuwe socket. Dat kan betekenen dat de eerste maanden alles slecht leverbaar zal zijn.
 
is er tussentijds nog geen nieuws aangaande haswell processor, meerbepaald wanneer deze er zou zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan