pc gaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpinzon310

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
267
hello allemaal ik heb vandag een pc opgebouwd en als ik ga die aan doen dan duur alle maar 40 sec of 1 min aan. weet mischien iemand waarom of hoe kan ik dit oplosen!!!
 
Dat kan zo veel zijn... van een knoop in het snoer tot een slecht gemonteerde cooler op de cpu.... stekkers op de verkeerde plek, stekkers vergeten, cpu niet goed vastgezet in de socket, ram niet goed in de socket, diskdrive verkeerd aangesloten, master/slave jumpers verkeerd gezet of vergeten, en ga zo nog maar even een half uur door .....

Er staat dus nog geen software op? [lijkt me dat dat in 40 sec niet lukt] Herkent bios alles wat eraan hangt? Schijven etc. Herkent BIOS de processor? Staat alles in BIOS op auto detect [gaat het snelst].... Kom je sowieso wel in bios?

Geef eens wat meer details... gaan er ventilatoren draaien als je die bak aanzet?
 
pc gaat aan en die herkend de XP installatie van de vorige systeem die ik had, dus windows word opgestart ik kan ook in de bios komen, ik heb geprobeerd om windows weer te installeren maar na de 40 sec of 1 min gaat de pc uit
 
dus je hebt een xp van een vorig systeemop je harddisk??? dat gaat nooit lukken,opnieuw installeren is het advies
 
ja dat ben ik aan het probreren maar tijdens het installatie gaat die ook uit na die 40 sec of 1 min
 
Heb je wel afstandhoudertjes achter het moederbord geplaatst?
 
Loop alles eens stap voor stap na.
Vanaf het moederbord plaatsen/CPU plaatsen/kabels aansluiten/enzovoort.

Is de voeding wel toereikend voor het systeem?
 
ik heb een moederbord Asrock 775Dual-VSTA en ik heb deze voeding Voeding 350 Watt ATX
 
Welk merk is de voeding, want ik denk dat die toch vrij licht is.:(
 
mekr zie ik niet heb ik bij Norrod gekocht,

Voeding 350 Watt ATX
350 watt ATX voeding, temperature controlled is geschikt voor alle processoren inclusief Intel Pentium 4. Het geluidsniveau van deze voeding ligt onder 27 dB(A).

Technische informatie

- 350 W PSU
- TÜV approved
- Low noise: fan speed controlled by temperature
- Geschikt voor ATX systemen
- 230V input voltage
- Main output voor monitor
- Main power switch en low voltage power switch
- 12V (4-pin) connector en AUX connector voor P4 mainboard
- 4x connector voor 5,25 inch device, 2x connector voor 3,5 inch device

Wat bedoel je met dat die vrij licht is?
 
350Watt is niet veel meer tegenwoordig. Staat er ook een OUTput power op vermeld?
 
dat weet ik niet want ik ben ergens ander voor de internet... maar als het aan de voeding ligt hoeveel watts zou ik nodig hebben tussen 400 en 450? hoe kan ik zeker weten dat het een voeding probleem is en niet iets anders?
 
Laatst bewerkt:
100% zeker ben ik niet en kan dat ook niet zijn.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan