PC geeft geen beeld meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony68

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2014
Berichten
112
Sinds gisteren geeft mijn pc geen beeld meer weer. Computer start gewoon op (lampjes gaan branden). Ik heb er al een andere monitor op aangesloten, maar start nog steeds niet op. Ik had de computer vrijdag vrijdag afgesloten en losgekoppeld van alle randapparatuur, ivm de schoonmaak van mijn kamer.

Nou ben ik geen kenner,maar ik zou graag willen weten wat ik hier aan kan doen.
 
Hoi,

Zekers alle weer goed aangesloten na de grote schoonmaak ? alle kabels gecontroleerd heb je een interne videochip en enn losse perongeluk op de interne aangesloten.
 
Haal hem van de spanning, druk de powerswitch een paar keer in, stekker er weer in de wandcontactdoos en weer aanzetten.
Indien ook een onboard video naast de eventuele insteek grafische kaart, daar de monitor aanhangen.

Toetsenbord ledjes gaan ook branden?

Zo niet dan start alleen de voeding en de devices en de ledjes van de PC zijn van de voeding en de harde schijf, die doen het, moederbord niet.
 
Ik heb alles goed aangesloten. en ik heb alle kabels gecontroleerd door ze aan te sluiten op een andere pc, waar ze het gewoon deden. Ik heb tevens de videokaart er uit gehaald en de vga kabel aangesloten op de onboard video aansluiting.
 
Dus al open gemaakt, alles eruit en eraf halen, behalve de CPU, systeemspeaker, die nu nodig is, en de voeding uiteraard, de bios resetten, krijg je bios beeps als je hem nu aanzet?
 
even een update, ik heb de pc van binnen niet schoongemaakt, alleen aan de buitenkant wat stof weggezogen met de stofzuiger. Op de vraag van Lange Pier of de lampjes van mijn toetsenbord gaan branden: deze gaan niet branden.
Zou het kunnen dat ondanks er bepaalde lampjes gaan branden op mijn kast waaronder o.a. het lampje van de dvd writer, de voeding niet meer helemaal goed is? Ik was altijd in de veronderstelling dat als de voeding kapot de pc helemaal niks doet, dus ook niet opstart.
 
Hoi,

Zou kunnen maar wel toevallig dat het net na de schoonmaakbeurt gebeurd ik zou de optie van lange pier eens doen
 
Hallo

Mocht de voeding in deze p.c. al van ouderdom zijn ...

Dan zou een defekte voeding wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Meest voorkomende oorzaak van dit defekt --> uitgedroogde condensatoren in de voeding.

Na iets langere tijd volledig spanningsloos te zijn weigert deze terug volledig op te starten. (alle voedingsspanningen)

Dit fenomeen krijg je niet (of veel later) , indien de voeding altijd in het stopkontakt blijft ...

Probeer eens met een ruilvoeding of controleer alle voedingsspanningen d.m.v. een multimeter

Peter
 
Laatst bewerkt:
Beste Peter,

Dank je voor je reactie, de voeding is waarschijnlijk nog de originele voeding. De computer is een Dell Optiplex 330 Dualcore. De computer heeft een Dell voeding. Nou heb ik een aantal acer computers staan. Mijn vraag is of deze voedingen onderling uitwisselbaar zijn, ik ben helaas een leek wat dit betreft.

Ik wil voordat ik verder iets doe, eerst de voeding checken. Ik dacht altijd dat als de voeding niet goed was, dat de computer niks doet, maar dat is dus niet waar. De computer is inderdaad uit het stopcontact geweest, dus wat je schrijft zal heel goed kunnen.
 
Ach, een voeding die niet werkt geeft in 99% van de gevallen geen spanning meer af en deze doet dat wel, maar goed, de aangeboden opties worden vreemd genoeg niet gebruikt, sterkte ermee dan maar.
 
Beste Lange Pier,

Ik wil zeker de aangeboden opties uitproberen en ook zeer blij dat jullie met mij meedenken, echter ben ik een leek, en ik weet niet hoe ik dat zelf zou moeten doen. Ik wil deze opties morgen, als ik wat meer tijd hebt op mijn gemak proberen uit te voeren.
 
Even een update, ik heb net mijn videokaart er uit gehaald en beide geheugenbankjes er uit gehaald en er 1 ingedaan. Ik krijg gelukkig weer beeld. Wat ik vreemd vind is dat ik al eerder mijn videokaart er uit gehaald hebt, en de monitor met de interne videokaart had aangesloten, zonder verbetering.
Dus kan ik concluderen dat mijn voeding, cpu en moederboord goed zijn, en dat ik dat uit kan sluiten?
 
De computer werkt nu met 2 geheugenbankjes en met de videokaart. Ik heb verder nog wat andere vragen, maar deze horen niet in deze rubriek thuis. O.a. netwerkproblem met mijn laptop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan