Pc gromt heel erg bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Off topic :


Ik ben het helemaal met je eens maar dan moet je er wel achter aan en je recht gaan halen. Je weet zelf wel dat ze als eerste gaan vermelden kast was open dus de reparatie valt niet meer onder de garantie ZIE NOTA. Wat ga je nu doen niet betalen met gevolg deurwaarders aan de deur en het voor de rechter laten komen om je hopelijk gelijk te halen C Q te krijgen.
Nou zo werkt het niet.
Op het moment dat iemand de pc gaat repareren, dan krijg je hem pas terug na betaling. Dus helemaal geen deurwaarders, maar een stevige discussie met de winkel (winkel/webshop is altijd veratnwoordelijk)
Vaak helpt het door gewoon een printje van de website van consuwijzer mee te nemen.
Ik heb in het verleden een nogal onvriendelijke discussie met salland.eu moeten houden over garantie. Uiteindelijk natuurlijk mijn zin gehad.
Gewoon volhardend zijn.

En zijn ze wel volhardend: op negatieve reacties op tv, krant, of internet zitten ze niet te wachten. En ook dreigen met naar de rechter te stappen helpt: immers weten ze dat ze geen gelijk hebben, dus een dure rechtzaak willen ze voorkomen: immers moeten zij bij verlies de kosten betalen. En verliezen gaan ze.
Dus voordat je ook maar naar de rechter hoeft te stappen, krijg je meestal wel je zin.
Krijg je niet je zin, dan betaal je onder protest en klaag je ze daarna aan.

Het is gewoon niet handig om je kast open te maken in de garantie periode je krijgt er gewoon meer werk door om je gelijk te krijgen. Doe je het niet wordt de reparatie gewoon uitgevoerd ook door de grote bedrijven en zonder kosten.
Gevolg is dat je weken, zo niet maanden je pc kwijt bent, waarna ze zeggen dat ze niets hebben gevonden.
Het is jouw pc. Ze hebben hem verkocht, niet verhuurd.

Wil je wel zelf in de kast gaan kijken bel het bedrijf en vraag om toestemming en schriftelijke bevestiging om behoud van je garantie die mogelijkheid is er ook en wordt soms ook geboden.
Pred...
hahahaha. Dus je moet om toestemming vragen voor iets waar je wettelijk al toestemming hebt? :p

Maar goed: ik ben blij dat ik mijn systemen zelf in elkaar schroef.... Ik hoef deze discussies dan niet eens aan te gaan.
 
En toch vind ik het niet handig om te adviseren zelf je kast open te maken in je garantie periode. Ik heb het zelf dus ook aan de hand gehad (kast dicht gelaten) en p.c. werd netjes de volgende dag opgehaald, dus een dag na gebeld te hebben,aan de telefoon werd trouwens wel met nadruk gevraagd of de verzegeling nog intact was, had hem binnen 10 dagen terug, gemaakt en al zonder verder problemen..Plus het probleem was door mijzelf veroorzaakt en toch kosteloos gerepareerd .Erg netjes en goede service. Fujisu Siemens in dit geval. Verder wil ik er aan toevoegen dat niet iedereen zijn p.c. zelf bouwt.
Pred...
 
@Marsmannetje er zijn er toch meer die er zo over denken...

Hoi !

Terug naar die shop, geld terug vragen, en een echte PC kopen !

Volgens het consumentenrecht heb je na drie mislukte reparatie-pogingen recht om van de koop af te zien.

En, voor een volgende keer: een PC-kast onder garantie NOOIT openmaken, want je verspeelt je rechten.

Greetz,

Harry.
 
De meeste mensen kennen de wet niet.
Het valt me trouwens tegen dat harry de wet niet kent. Ik had hem hoger ingeschat. (maar computerkennis is natuurlijk gelijk aan wetkennis)
 
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_ad...uur/Garantie/Basisinformatie/Soorten_garantie

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_ad..._iets_te_doen_moet_ik_hier_genoegen_mee_nemen

http://www.consuwijzer.nl/Consument...7/Lezersvraag_Spits_over_een_kapotte_computer


Het is dus aan de verkoper om te bewijzen dat het probleem is ontstaan door ondeugdelijk gebruik. En een kast open maken is geen bewijs van ondeugdelijk gebruik. Zeker niet bij dit probleem.
Ik zou trouwens niet zeggen dat je de kast schut. Dat is wel ondeugdelijk gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan