pc leegmaken na recovery vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
hallo , pc met vista opnieuw geinstalleerd met recovery cd waarin in ook gevraagd werd hoe te installeren, ik heb gekozen voor geavanceerd waarin alle opgeslagen persoonlijke gegevens , instellingen documenten verloren zouden zijn , prima. maar na recovery staat hij nog vol. 2x opnieuw gedaan ook op de andere manier maar alles blijft staan . windows.old ook verwijderd maar alles blijft op 2 vaste schijfstations staan.
met hulp van helpmij (tijs) vandaag internet erop gekregen en hopelijk van iemand tips om pc leeg te maken.
formateren op allebei de stations kan niet geeft de pc aan.
iemand tips???

willem 2
 
Nog een keer doen, maar dan met een geleende Vista schijf van iemand die een identieke Vista heeft als jij hebt, niet zijnde een bij de machine van die andere persoon horende recovery Vista, maar een 'kale' Vista. Dan kun je bij het begin gelijk alle schijven formatteren en Windows kaal en dus clean installeren. Vervolgens je eigen bestanden terugzetten (die je natuurlijk vooraf hebt gebackupped........!!!) en klaar ben je.

Enige 'uitdaging' die je tegen gaat komen is dat mogelijk na de kale installatie nog niet alle hardware de juiste drivers heeft, maar vanaf Vista ging het installeren van hardware middels Microsoft overwegend soepel en dus probleemloos, dus ik verwacht niet dat er erg veel hardware na de kale installatie nog niet zal werken. Als er dan al één is, dan zal je handmatig even op het www na de drivers moeten zoeken.
 
Laatst bewerkt:
sorry maar dat gaat me niet lukken ik ken niemand . is mijn recovery dan niet goed
ik kan morgenmiddag weer op de pc. graag wel nog enkele tips

b.v.d. willem
 
Laatst bewerkt:
In principe wel, maar met de recovery krijg je tevens alle 'meuk' waarvan jouw pc fabrikant het nodig vond om die mee te leveren er gratis en dus ongevraagd bij. Veelal is 75% van die meuk overbodig en / of nutteloos. Dat het jou niet lukt, ligt toch echt aan de wijze waarop je die recovery uitvoert. Het is vanachter mijn pc onmogelijk in te schatten waar je wanneer een handeling verricht waardoor er gegevens van de oude installatie bliijven. Daarvoor zou ik achter je machine moeten zitten. Vandaar mijn kale Windoiwsschijf advies. Ook het feit dat je de tweede hdd niet kan formatteren is redelijk onbegrijpelijk vanuit mijn stoel. Als Windows op C wordt geïnstalleerd middels die recoveryschijf, dan zou jij probleemloos vanuit C daarna de tweede hdd moeten kunnen formatteren, TENZIJ zich op die 2e hdd (mede) de recovery bevindt, tja, dan houdt het even op wat formatteren van die 2e schijf betreft,
 
Laatst bewerkt:
nee Q , op C heb ik de windows laten zetten en D laten staan , maar op allebei staat nog alles op met dien verstande dat als ik iets aanklik dit niet meer werkt zoals een spel of document, ook bij programma's staat helemaal niets meer?????.
dus daar kan ik niets verwijderen.
 
SJJ , kun je me helpen bij de volgende stap , want hier gaat het denk ik mis.
ik ben in de installatie bij de vraag waar je de vista wilt installeren .
hier staat in de link van jou 1 patitiepatie , bij mij staan er 4.
c: met beschikbaar 139 gb van 500gb
b: met 0
d: met 0
g: met beschikbaar 29 gb van 149 gb
in de link word verteld dat je kunt verwijderen formateren etc , die zie ik tijdns de installatie ook.
wat nu te doen , 1 patietipatie ( c:) is voldoende kan ik de andere 3 verwijderen en/of alle 4 .
ik heb tijdens alle recovery's de c: aangeklikt en verder niets waar de vista moest komen staan en na installatie staan die 29 gb en 139 gb er gewoon nog op, ik vermoed nu dat ik in dit scherm eerst alle partietipaties moet formateren ( c:) en eventueel de andere of verwijderen of ook formateren.
welke stap moet ik doen.

b.v.d. willem
 
Wil je alles opnieuw installeren, er staan geen belangrijke documenten meer op je pc.
 
Als je tijdens installatie in het scherm komt Welk type installatie wilt u uitvoeren kies je voor Aangepaste installatie (geavanceerd)
In het scherm waar wilt ui Windows installeren klik je op Stationsopties (geavanceerd).
Hier bij kom je in het scherm waar je kunt vernieuwen, verwijderen, formatteren enz.
Hier kun je alle partities verwijderen die je niet meer nodig hebt, door ze te selecteren op verwijderen te klikken en in het volgende scherm op OK.
Dit doe je met alle partities die je niet meer gebruikt.
Als alle partities verwijdert zijn zie je schijf 0 niet-toegewezen ruimte en klik je op Nieuw
Geef vervolgens bij Grootte op van de schijf in en klik op Toepassen.
Als meerder partities wilt aanmaken zul je na het aanmaken van de eerste partitie weer schijf 0 niet-toegewezen ruimte zien staan.
Als je maar twee partities wilt kun je gewoon op Toepassen klikken.
Klik vervolgens op Schijf 0 Partitie 1 en klik vervolgens op Formatteren
Hierbij kom je in het volgende scherm met, Als u deze partitie formatteert worden alle gegevens blijvend verwijderd, hier klik je op OK, en wacht totdat het formatteren voltooid is.
Het zelfde doe je bij Partitie 2.
Nu de schijven zijn geformatteerd, klikken we op Schijf 0 Partitie 1 en vervolgens op Volgende, om het installatie proces voort te zetten.

Succes
 
SJJ,

ALWEER TOPPIE, ECHT.
alles is schoon , ik moet uiteraard nog wat dingen zelf installeren , maar weer een schone snelle pc.
geweldig , en tof dat al deze moeite is gedaan bij helpmij ( en SSJ EN TIJS).
op deze site zitten mensen die er verstand van hebben.

bedankt nogmaals , ben er echt blij mee willem2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan