PC loopt vast, CPUgebruik 100% uitschieters.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar dat hoor ik dan wel.

Pc met W-XP schoon geinstalleerd. Werkte een paar weken feilloos. Sinds vorige week begint ie na plm een uur werken vat te lopen. Muis reageert niet meer. Opnieuw opstarten en hij doet het weer 5 minuten, weer opgestart en tijdsverloop wordt steeds korter,2 min, 1 min, en helemaal niets reageert meer, enz.
Systeemherstel gaf ook geen resultaat.

Als ik kijk bij Windows Taakbeheer, prestaties, heeft ie onder CPUom de minuut een uitschieter naar 100% en gaat dan weer terug naar 3-4 %. Heeft dat ermee te maken?

info: windows update is goed gedaan.
NAV2004 is geupdate.
Adaware kan ik niet doen omdat ie meteen vastloopt voordat ik het prog heb kunnen opstarten.
256Mb geheugen, gemiddeld 150Mb in gebruik.

Mijn vraag natuurlijk: wat kan dit zijn?

Omdat het na 1-1 1/2 uur steeds optreed, dacht ik ook aan temperatuurprobleem? Maar hoe kan dit dan zijn ontstaan? Of die uitschieters naar 100%, betekent dat dat er op de achtergrond "iets" aan het werk is?
 
Kan twee dingen zijn:
1. de temperatuur
2. spyware

als het de temperatuur is danmoet je eens je hand achter de opening van je koeler houden, is de lucht extreem warm dan ja dan is het een temperatuurprobleem.

om dit op te lossen zou je de pckast kunnen openen of een extra fan kunnen plaatsen.
In het Bios kan je meestal de temperatuur aflezen. Boven de 60 graden is niet goed.

Is het spyware, probeer dan eens spybot of adware te draaien in de veilige modus, start hiervoor de pc op met F8.succes
 
Laat allereerst je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!


Hier wat meer uitleg hoe spyware te bestrijden :)

Marianneke: kijk ook eens hier:

KLIK
 
Laatst bewerkt:
Boven de 60 graden is niet goed.
Met een AMD Athlon mag je hardstikke blij zijn als het maar 60 graden is ;)

Wie veroorzaakt die hoge CPU eigenlijk. Dat moet toch een van de programma's zijn die je draait? Dat kun je zo zien met taakbeheer.
 
Bedankt voor de link!

Ik heb het progje geinstalleerd, geeft een temperatuur van 7 graden.
(is overigens een P3 550MHz, 256Mb, 40Gb).

ik eh een printscreen gemaakt van zo'n piek Is maar een flits van 100 % dus ik zat er net naast (95%), maar toch hoop ik dat je er iets uit kunt halen...

http://www.helpmij.nl/leden/marianneke/images//processen.JPG

Adaware kwam met wat cookies en 1 registerbestand Alexa. Alles verwijderd.
HijackThis log is door Pieter nagekeken, gaf niets bijzonders.
Sasser verwijdertool gaf niks, Stinger en NAV2004 geven niks.

Maar probleem blijft....
 
Laatst bewerkt:
IEXPLORE is bij mij 0 bij 29.820kb geheugen dus jouw waarde is wel hoger.

Maak taakbeheer en met het vierkantje groter.
Dan kun je alles overzien op het moment dat de cpu zo oploopt.
Is het dan ook IEXPLORE?
 
deze printscreen is dus van het moment dat ie zo is opgelopen. inderdaad is die IEXPLORE dan een uitschieter. Wat is dat eigenlijk? Ik neem aan Internet Explorer. Maar die staat dan helemaal niet open...
 
Je bent toch bezig met Helpmij op zo'n moment ?(dus met Internet Explorer)
Ik hoop voor je dat nog meer mensen die lezen. Wat er dan precies verkeerd gaat weet ik ook niet. Misschien in combinatie met andere programma's :confused:
 
@Elisa:
Nee. ik ben dan niet bezig met helpmij. Raak zelfs de muis niet aan, doe absoluut niks. Vandaar ook het idee dat er op de achtergrond wel eea gebeurt!

@raymond-hubertu:
speedfan geeft een temperatuur van 7 graden, al een uur lang...
Hierboven is het echt wel 20 graden binnen. Vind je dit ook niet vreemd weinig?
 
Ik denk dat de sensors kapot zijn. 7 graden kan nooit ;)
 
De sensors?

Die zijn te vervangen?


En kan dat inderdaad de problemen veroorzaken?
 
Je zou ook nog even kunnen kijken in het foutenlogboek.
Start/Config/Systeembeheer/Comp.beheer/Logboeken/Toepassingen.
Daar krijg je een melding als er iets niet goed gaat met het systeem. Misschien wordt je nog wat wijzer.
 
Geplaatst door marianneke
De sensors?

Die zijn te vervangen?


En kan dat inderdaad de problemen veroorzaken?

Nee, ik denk niet dat het die problemen veroorzaakt maar wel de temperatuurmetingen kloppen dan niet meer :)

Volg de instructies van Elisa maar eens op... ik denk dat er wel een paar rode kruisjes in je logboeken zullen staan op het moment dat het mis gaan :)
 
Hoe voelt de lucht aan die je pc aan de achterzijde uitblaast, is deze lauw dan is het goed maar gaat dit tegen warm tot heet aanlopen dan zit je op het randje. Draaien alle fans overigens?
 
Ik ben vanmiddag maar met de pc onder de arm naar de computerzaak geweest.
Logisch dat Speedfan geen temperatuur geeft, ik heb nl geen fan. Koelig zit onder een grote kap bij de voeding, is heel ander systeem. Overigens is de lucht die uit het roostertje komt absoluut niet te warm.

De logboeker bij systeembeheer geven niet veel problemen aan. Enkele keren een probleem met de muis, vooral de laatste 2 weken een aantal meldingen. Vreemd, maar de problemen uiten zich inderdaad het eerst in een muis die begint te schokken en daarna dus niets meer doet. (Microsoft Intellimouse, schoon)

Zou dit dan de oorzaak zijn? Het leek die man onwaarschijnlijk, mij ook, maar ja, alles is nu goed nagekeken en goed geupdate. Het moet dus haast wel...

Ik hang er een ander muisje aan en zie....

Bedankt voor jullie meedenken!
 
Of kijk of er nieuwere drivers te vinden zijn van je muis. Dat wil ook wel eens helpen.

En als het nou weer gebeurt kijk dan direct in dat logboek. Dan weet je zeker wat het is.
 
Zeker Elisa, die logboeken kende ik dus nog niet.
Kijk, daar heb ik wat aan.

Nieuwe drivers van deze muis heb ik inderdaad al gedownload, dus ik hoop dat nu eea is opgelost.
 
Laat het nog even weten als het goed gaat.
Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan