PC samenstellen 1500 euro visual editing/multitasking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Penguinly

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
10
Hallo,

Ik heb zelf nog nooit een computer gebouwd, daarom wilde ik er een voor me laten bouwen bij een website. Ik heb een hoop research gedaan, maar er dingen die ik niet goed genoeg begrijp en niet helemaal uit kom. Vandaar dat ik op dit forum om advies vraag.

Mijn budget is: 1100-1500 en ik zou graag een computer willen waar ik een lange tijd mee vooruit kan. Mijn samenstelling:

Behuizing: Phanteks Enthoo Evolv €166,80
OS: Microsoft Windows 10 Home NL €88,90
RAM: Corsair Vengeance LPX – DDR4 – 3200 – 16GB €96,30
SSD: Samsung 950 Pro – 256GB €193,90
HDD: Toshiba 2TB 7.2k SATA 6GB/s €70,30
Moederbord: ASUS Z170-A €150,40
CPU: Intel Core i7-6700 – Boxed €316,90
CPU Cooler: Cooler Master Hyper 612 – ver.2 €43,80
Videokaart: XFX Radeon RX 480 – GTR – 8GB GDDR5 €312,90
Voeding: Corsair VS650 – 650W €59,70

Totaal: €1499,90

De soort spellen die ik wil gaan spelen op mijn computer zijn: civilization/anno/Rocksmith/ori and the blind forest/endless legend. Mijn computer hoeft niet per se hele zware games aan te kunnen (maar zou natuurlijk niet erg zijn als het wel kan), omdat ik grote spellen meestal speel op mijn Playstation.

Ik vind het erg belangrijk om goed te kunnen multitasken, ik heb vaak veel internet tabbladen openstaan terwijl andere programma ook aanstaan. Ook wil ik bezig gaan met afbeelding bewerken en video bewerken/editen, ik zou graag willen dat de computer ook serieuze grafische programma’s aan zou kunnen voor als ik in de toekomst wat professionelere programma’s ga gebruiken.

Ik zou graag een snelle ssd willen, zodat het laden en opstarten van programma’s en windows snel gaat. Ik wil graag een ssd voor de dingen die ik vaak gebruik en een hdd voor films enz. op te slaan.

Ik wil in de toekomst nog een 4k monitor kopen, dus zou graag willen dat de computer dat dan ook aan zou kunnen. Ik ben echter niet van plan om spellen te spelen in 4k of video editing te gaan doen in 4k..

Ik luister veel muziek, maar heb een externe DAC, dus hoef geen goede geluidskaart ofzoiets.

Waar denken jullie dat ik, gezien wat ik ermee wil gaan doen, het beste voor kan gaan, een i5 of een i7 processor? Er is me afgeraden om te gaan overclocken omdat ik daar zelf geen verstand van heb, zijn jullie het daarmee eens?

Wat zouden jullie mij aan kunnen raden qua moederbord en geheugen?

Is er nog iets wat jullie mij aan kunnen raden qua voeding?

Is het belangrijk om thermal paste erbij te doen?

Alvast bedankt voor de hulp,
Thomas Blankesteijn
 
Hoi,

Ziet er goed uit maar ik zou voor een western digital hdd gaan in plaats van de toshiba maar kan persoonlijk zijn.;
En nee de pasta zal de bouwer moeten gebruiken dus neem aan dat je die er niet bij hoeft te kopen zal zelf wel pasta hebben neem ik aan .
 
Laatst bewerkt:
Waarom € 89 betalen voor Win 10 als je die ook voor € 32 kunt krijgen ( digitale download ) Bron.
Gekozen 950 Pro SSD is de M2-versie aan de prijs te zien, goede keuze, heb ik hier ook en gaat als een speer...
Geheugen overklokken via het moederbord levert vrijwel niks extra's op i.c.m. een niet K-versie processor...

Vraag me af wat je met DDR4 3200 geheugen van plan bent...de gekozen i7-processor ondersteunt : DDR4-1866/2133, DDR3L-1333/1600 @ 1.35V..?
Koelpasta zit reeds af fabriek op de koeler of wordt daarbij los meegeleverd, die hoef je er niet bij te bestellen zoals Modag ook al opmerkt.
Verder zou ik inderdaad, net als Modag, voor een Western Digital HDD en geen Toshiba.
 
Laatst bewerkt:
@Scrapheap Waarschijnlijk kiest hij voor de duurdere versie van windows 10 omdat het dan al wordt voorgeinstalleerd. Aangezien hij zelf nog nooit een PC gebouwd heeft.
 
Duurdere versie..?
Hij kiest voor de Home Premium, mijn link is naar de Pro-versie....
En assemblage-kosten worden door TS niet vermeld, het zijn prijzen van webwinkels...
 
Hallo,
Bedankt allemaal voor de feedback.

Dan hoef ik dus geen cooling paste erbij te doen, kan ik beter gaan voor een western digital hdd in plaats van een Toshiba hdd. Overclocking zou niet echt iets voor mij zijn zonder een k-verzie processor.

De windows die ik erbij had gedaan voor €89 was de windows die ze bij de winkel hadden waar ze de rest van de componenten ook hadden. Ik was zelf nog geen goedkopere tegengekomen. Wat is het voordeel van pro ten opzichte van home? Is een cd niet handiger dan een digitale download? Ivm het eventueel opnieuw moeten installeren van windows? Hoe werkt het met het installeren van een digitale download?

Qua RAM had ik er een gekozen die mij goed leek, ik wist niet dat dat niet ondersteunt zou worden. Wat voor RAM zou ik beter kunnen kiezen?

De kosten voor assemblage en het installeren van Windows zouden er nog extra bij komen. 15 voor het installeren van Windows en 60 voor assemblage.

Met vriendelijke groet,
Thomas Blankesteijn
 
Hoi, windows kun je denk ik beter vanaf een USB installeren. Aangezien ook steeds meer PC's zonder cd-speler komen.
 
De link die ik gaf naar de Win 10 Pro is een digitale download hetgeen wil zeggen dat je na betaling een aantal emails ontvangt met orderbevestiging, je licentie-code en een link naar de download van Win 10 Pro in ISO-vorm.
Deze kun je naar eigen wens op dvd branden ( als ISO dus ) of er m.b.v. Rufus, een opstartbare usbstick mee maken waarmee je de installatie uitvoert.
Je bent dus vrij om te kiezen hoe en wat. De email met je licentie-code print je uit voor je eigen boekhouding. Dat is alles.

Verschil tussen Home Premium en Pro hier.
 
Hallo,

Nogmaals bedankt voor de hulp en de informatie. Na recentelijke kosten heb ik mijn budget wat naar beneden moeten doen,
en ga ik binnenkort na wat research een nieuwe configuratie op het forum zetten

Groeten,
Thomas Blankesteijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan