PC Start maar geen beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TijdelijkBanaan

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2015
Berichten
7
Hallo iedereen!

Ik besloot mijn 2e PC weer op te bouwen met minimaal inhoud zodat het nog wel geschikt is als livestream box (twitch, Instagib, etc)
Heel even werkte alles, windows geinstalleerd, systeem instellingen wat veranderd, maar ik merkte op dat mijn processor niet sterk genoeg was, en heb ik
een andere cpu ingezet die ik eerder al had.

na het toepassen van koelpasta alles opnieuw aangesloten en als gewoonlijk bij het opstarten geeft ie aan dat er een nieuwe CPU in zit.
Ik heb deze in de bios bevestigd en heb de instellingen toegepast die de Bios zelf maakte.

Alleen hierna ging het mis.

Ik heb de pc een dag met rust gelaten ivm gebrek aan tijd voor die pc.
Nu als ik hem aan doe, krijg ik dit:

https://www.youtube.com/watch?v=I1Tpu7P0FcA
Door mij opgenomen


Ik heb het volgende geprobeerd om het te herstellen:

-CPU opnieuw schoongemaakt met spuitbus perslucht
-Grafische kaart (die er oorspronkelijk in zat) er uit gehaald en het over laten gaan op Onboard
-Hardeschijf los gekoppeld om te wachten op reactie bij opstarten (Piep melding)
-Andere voeding er op gehad
-Geheugen module verplaatst van slot 1 naar 2.
-Ander merk geheugen geprobeerd.
-Knoopcel batterij er uit gehaald (voeding al losgekoppeld) en na 10 minuten er weer in gedaan.
-Minder relevant maar toch geprobeerd- Andere monitor er op aangesloten

Ondanks deze testjes kom ik er niet wijzer uit.
Het resultaat is altijd het zelfde als in dat filmpje

Herkennen jullie dit probleem? zoja, wat kan ik hier aan doen?

Opmerking:
De bios is op geen enkel moment te bereiken gezien er geen beeld komt om mee te werken.
 
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Was er voor de nieuwe processor geen bios update nodig misschien even moederbord en processor melden.
 
Moederbord:MSI a75ma-p33
Processor: AMD A8 6600K Black Edition (4x 3,9 GHz)

Ik heb deze setup eerder gebruikt en werkte zonder problemen.
Ik heb wel een Bios update gedaan, voordat ik deze processor kreeg.. maar ik geloof dat het juist voor de A Series processors was bedoeld. (weet niet zeker)
Misschien moet ik downgraden...? (maar dan zou ik niet weten hoe aangezien ik geen beeld krijg)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Met de oude processor al eens geprobeerd?
 
Het moet maar(zucht), ik zal dit zodra proberen.

Wat ik nog steeds vreemd vind is dat de pc wel aangaf dat de processor is vervangen, ik had dit bevestigd, maar toen niks meer.
Ik laat het nog wel weten.
 
Indien die combinatie eerst wel werkte waarom verdenk je dan de CPU?

Alles eraf en eruit, voeding aansluitingen nalopen, bios resetten, dus alleen opstarten met voeding, CPU en systeemspeaker, krijg je dan bios beeps? zo ja, geheugen plaatsen (geen bios beeps, is dat het probleem) en monitor eraan hangen, wat gebeurt er nu?
 
Ik verdenk hier niks, Het lijkt nu alleen minder onwerkelijk gezien dit is ontstaan na dat ik van CPU heb gewisseld.

Edit:
Ik ben vrijwel alles nagegaan inclusief geheugen, alleen nog niet oude processor opnieuw geprobeerd wat ik zal doen.

Edit2: Geen Systeem Speakers beschikbaar in de kast, ook niet in mijn hoofd PC
 
Laatst bewerkt:
Tja, zonder speaker wordt lastig om te achterhalen waar het mis gaat.

En hoe heb je dan het geheugen "nagegaan" wat bedoel je daarmee, getest met memtest86+ in een andere PC?
 
Geheugen mankeert niks aan, deze functioneerd naar behoren in mijn hoofdPC maar heb ik naar de 2e PC gezet omdat deze de zelfde aansluiting heeft. deze werkte ook prima met de vorige processor want ik draaide er tijdelijk maar goed Windows 7 mee.
 
Met andere processor heb ik een volledig functionerend systeem, en na wat dichterbij kijken op de Quad core zie ik dat een aantal pins smerig zijn door koelpasta (waarschijnlijk mijn fout)
Dat heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat de pc niet wou opstarten.

Hoe kan ik deze schoon krijgen?
 
Hoi,

Oke, zou best eens kunnen voorzichtig met wat wasbenzine en een kwastje proberen schoon te maken zo zou ik het proberen.
En bij herplaatsen een rijste korrel koelpasta is meer als voldoende hoor.
 
Laatst bewerkt:
Het is Opgelost, de Quad Core heeft het zojuist begeven en de DualCore die ik heb over gehouden werkt prima, Alleen nog een superlicht besturingssysteem zodat ik power over hou voor livestreamen.
 
Hoi,

Aardig opgelost jammer zo zie je maar wat verkeerd koelpasta gebruik kan doen :(
 
OpenElec wellicht iets voor je..? Veel lichter kun je waarschijnlijk niks vinden wat vrijwel gebruiksklaar is :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan