PC start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

role

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Berichten
79
Beste,

Ik heb werk pc in elkaar gezet maar loop nu tegen het probleem aan dat die nog niet verder opstart.
Wanneer ik de aanknop indruk draaien de fan van de voeding, CPU en de casefans een kwartslag en het ledje knippert een keer maar daarna valt alles weer stil... Dit kan ik zo een stuk of vijf keer herhalen waarbij daarna bij het indrukken van de aanknop helemaal niks meer gebeurd. Zodra ik de voeding stekker eruit en erin doe is het wederom hetzelfde. Momenteel ben ik een beetje aan het proberen om de stekkertjes opnieuw aan te sluiten en wellicht te kijken of ik een andere voeding kan vinden op te testen (aangezien de voeding al een tweedehandse is) maar tot dusver zonder resultaat...

Mocht iemand dit probleem bekend voorkomen hoor ik het graag.

MVG
 
Kortsluiting / oververhitting beveiliging.

Meest voorkomende problemen: Het moederbord maakt contact met de kast / andere aarding of de koeling is niet goed aangesloten. Andere zaken worden wat exotischer zoals CPU niet gesupport op moederbord e.d.
 
bedankt voor de snelle reactie, kortsluiting zou het best is goed kunnen zijn denk ik. Ik zal dat allereerst is bekijken of het moederbord de kast niet raakt. En wat bedoelt u met andere aarding precies?
 
Ander stuk metaal. Koeler die het geheugen / andere onderdelen raakt.

Neem aan ook correct de extra 12V aansluiting op het moederbord aangesloten?
 
Hmm, ik denk dat ik misschien heb gevonden waar t aan ligt, het moederbord raakt met een klein hoekje de houder aan van de dvdspeler/harde schijf. (kast Sharkoon MA-W1000. Het lijkt wel of het moederbord net te groot is voor de kast... terwijl het beide, kast en moederbord, een micro ATX model is. Is dit op te lossen door bij voorbeeld hier iets tussen te doen waardoor het elkaar niet aanraakt oid?

Btw, 12v aansluiting was ook goed aangesloten op het mobo.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt altijd even het moederbord op een stuk karton leggen of iets dergelijks en even alleen moederbord + CPU + power doen.

Je kunt ook gewoonweg een kapotte CPU / MB hebben en dan weet je iig zeker waar je moet zoeken.
 
Eindelijk weer is tijd ervoor gehad, het moederbord eruit gehaald en die werkte gewoon. Nu er weer in gezet met alleen CPU en ram erop en de fan en led blijven aan nu. Dus het probleem lijkt opgelost! Er zal wel een stekkertje net verkeerd gezeten hebben denk ik. Bedankt nog voor de tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan