PC start niet op, fan gaat tekeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richi

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Berichten
32
Hej,

Ik heb een week geleden een nieuwe dvd-reader in me PC gezet. Sinds dien kwam het wel eens voor dat mijn pc niet wou opstarten, en dat de ventilator als een gek tekeer ging. Voor de rest was er op het beeldscherm en toetsenbord geen activiteit. Dan moest ik even een harde reset geven en dan opnieuw proberen totdat hij het deed. Maar het is eigenlijk alleen maar erger geworden, ik ben nu ongeveer 25 keer bezig voordat hij eindelijk een keer normaal opstart.
Heeft iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt,
Richi
 
Dan zou ik dat ding gewoon gaan omruilen,voor dat je de Pc gaan god helpt~!
 
Misschien even je nieuwe dvdreader afkoppelen en dan eens opnieuw opstarten? Kun je dan wel normaal opstarten dan kun je de oorzaak zoeken bij de dvdreader, is de ide kabel wel goed? Soms heb je een 80- aderige nodig! Staat hij goed als master/slave aangegeven??

Ook zou je kunnen kijken in de bios naar de opstartvolgorde en hier, wanneer nodig, de dvdreader uitschakelen of verder naar beneden zetten in de volgorde
 
Laatst bewerkt:
Heb hem er af gehaald, en eerste keer starte hij gelijk goed op. Maar nu ik net weer opnieuw op moest starten begint de ellende weer. Hij vertoond nog steeds dezelfde kuren..
 
okay dan ligt het dus aan je dvdreader, wat heb je verder vog voor cd/dvd writers/spelers eraan hangen en hoe zijn deze ingesteld als master of slave?

(en start hij zonder dvdreader nu nog steeds raar op? of gaat zonder wel goed?)
 
Ik heb er verder nog een DVD-brander aan zitten, maar die zat er altijd al aan. En hij start nu weer niet op. Dus was denk net toeval ofzo dat hij in een keer opstartte.
Ik heb de DVD-brander ingesteld als slave, zoals die altijd al stond.
 
hmm okay, sluit je dvdreader weer aan en zorg dat hij op master staat. De datakabel die in je dvdbrander zit, zit ook gewoon aan je dvdreader neem ik aan? en je hd aan een aparte kabel?

Wanneer de pc niet opstart zonder dvdreader en brander is er wat anders aan de hand, maar tot hoever komt hij dan? Zie je nog wel de bios en dergelijke voorbij komen?
 
Hij start ook niet op als ik ze allebei niet aansluit.
Nee, ik krijg helemaal niks te zien, heel het scherm is nog niet actief. Alleen de PC zelf gaat aan en je hoort de Fan tekeer gaan. Voor de rest is er nergens activiteit.
 
dat is wat minder, misschien videokaart er eens uithalen en opnieuw erin zetten en weer starten of hardeschijf afkoppelen en opnieuw opstarten. Kijken wat er dan gebeurd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan