pc werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bioverklock

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
Berichten
162
hallo

ik kreeg vandaag van mijn schoonvader een kapotte pc binnen
psu werkt nog maar als ik hem in het moederbord druk en opstart gaaat alleen het blauwwe lampje van opstarten aan,
ik denk zelf dat het aan het moederbord ligt

specs:

moederbord: amd am2/am2+ a6vmx
cpu:amd athlon 64 X2 5000+
psu: ms tech ms-n520-VAL 520 watt

mvg
 
Geeft de pc ook geen beeld?
Als dit het geval is zou ik alles eens goed aandrukken(de RAM, videokaart, enz.)
Misschien dat je dan in ieder geval beeld hebt.
 
Je hebt nog niet echt veel geprobeerd he. Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten: enkel voeding, moederbord, processor en 1 dimm. Wanneer de pc geen onboard video heeft ook nog de videokaart erbij. Kijk dan eens of je beeld krijgt en de BIOS kan benaderen.
 
Knipperen er geen status lampjes of iets in die richting. Probeer de handleiding eens te zoeken van de computer, misschien staat daar wel iets in over eventuele storingen.
 
geen status lampjes alleen de led op het aan uit paneel,
Je hebt nog niet echt veel geprobeerd he. Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten: enkel voeding, moederbord, processor en 1 dimm. Wanneer de pc geen onboard video heeft ook nog de videokaart erbij. Kijk dan eens of je beeld krijgt en de BIOS kan benaderen.
al geprobeerd, niet geholpen
Geeft de pc ook geen beeld?
Als dit het geval is zou ik alles eens goed aandrukken(de RAM, videokaart, enz.)
Misschien dat je dan in ieder geval beeld hebt.
ook geprobeerd maar tevergeefs



de ventilator van de psu schokt als hij in het moederbord zit
 
Laatst bewerkt:
ok, dan moet je onderdelen gaan uitwisselen. Ik zou beginnen met een voeding waarvan je zeker weet dat deze het doet.
 
ik heb alleen een 200 watt voeding en die is 20 pins het vermoeddelijke defecte mobo is 24 pins


en de fan van de psu zit gwn in de psu
 
Laatst bewerkt:
20 pins werkt gewoon op een 24 pins moederbord. De 4 pins aansluiting is daarentegen veel belangrijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan