PDF bewerker en OCX software.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shatterz

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2010
Berichten
17
Beste mensen,

Ik ben sinds een paar weken oude brieven(circa 30 jaar oud, ongeveer 600 stuks) van mijn oma aan het inscannen als PDF bestanden. Nu dat klaar is, loop ik tegen een aantal problemen aan.
1: Ik heb een PDF bewerker nodig, omdat veel paginas verkeerdom(ondersteboven) zijn ingescand. Welke pdf bewerker(liefst gratis) kan dat doen?(en ook eventueel tekst in het document aanpassen)

2: De OCR(letterherkennings software) die bijgeleverd zat bij de gehuurde scanner, is niet goed genoeg. Geschreven handscrift wordt niet/nauwelijks herkend, en de oudere documenten hebben ook veel fouten, omdat:
-De oudere documenten hebben veel kleine vlekjes, die als ; . en , worden herkend, waardoor er in elk woord wel een aantal leestekens staan.
-Een redelijk aantal brieven is getypt(met een typmachine) op vliegerpapier(heel dun en licht papier) waardoor de tekst van de ene kan licht zichtbaar is op de andere kant.

Dus ik zoek een PDF bewerker, en letterherkennings software die goed werkt op oude (handgeschreven, en geen blokletters maar schrijfletters) brieven die vele lichte vlekjes bevatten.
Indien nodig kan ik een paar voorbeelden hier neerzetten.

Ik kan ook best wel goed met een computer omgaan, dus eventuele moeilijke software of een lastige instalatie zal geen probleem zijn.

Kan iemand mij helpen met het vinden van de juiste software? mijn budget zit tussen de 100 en 150 euro, maar het liefst gebruik ik zo min mogelijk.
Alvast bedankt namens mij en mijn oma.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, ik ga het meteen proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er naar gekeken, maar het ziet er niet naar uit dat dat tekstherkennings software is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is ook geen OCX maar OCR.
Staat voor Optical Character Recognition.
Kijk een naar ABBYY Finereader.
Russische software.
Komt er toch nog iets goeds uit het land van Poetin
 
Het is ook geen OCX maar OCR.
Staat voor Optical Character Recognition.
Kijk een naar ABBYY Finereader.
Russische software.
Komt er toch nog iets goeds uit het land van Poetin

Ik ga er naar kijken, thanks.
PS: hoe verander ik de titel?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan