• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die file staat in :C:\Users\jven2\OneDrive\Afbeeldingen\Documenten\Bureaublad\Stamkaarten
 
En wat wil je daar dan mee waar je code voor wilt hebben?
 
In die map staan allemaal pdf's van ruiters. Als het mogelijk is zou ik een bepaalde ruiter(naam) willen zoeken zodat ik de pdf kan prinrten Mogelijk dat dit dan ook zou werken op een macbook air. Waar het naar toe moet
 
VBA code gaat sowieso niet werken op een Mac.
 
Kan hier niemand die code schrijven voor een windows pc? Ik zou er erg mee geholpen zijn.
 
Misschien dat het ook werkt op je Mac.
Scheidingsteken is nl. anders.

Code:
Sub hsv()
  With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)
    .InitialFileName = Replace("[COLOR=#3E3E3E]C:\Users\jven2\OneDrive\Afbeeldingen\Documenten\Bureaublad\Stamkaarten[/COLOR]\", "\", Application.PathSeparator)
    .Filters.Add "Adobe PDF-Dateien (.pdf)", "*.pdf", 3
    .FilterIndex = 3
    .AllowMultiSelect = False
  If .Show Then Call Shell("explorer.exe " & .SelectedItems(1), vbNormalFocus)
  End With
End Sub
 
Hallo Harry

Bedankt voor je oplossing,ik ga hem morgen testen. Ik heb het macbook niet tot mijn beschikking. Is het ook mogelijk om in de stamkaarten naar een naam te zoeken? Dit kan natuurlijk gelden voor een windows pc.
 
Dat kan.

Met een jokerteken vooraf en na wordt er gezocht naar de naam in een bestandsnaam van de Pdf.

Code:
.InitialFileName = Replace("C:\Users\jven2\OneDrive\Afbeeldingen\Documenten\Bureaublad\Stamkaarten\[COLOR=#FF0000]"*jenaamhier*[/COLOR]", "\", Application.PathSeparator)

Anders naar een cel verwijzen:
Code:
.InitialFileName = Replace("C:\Users\jven2\OneDrive\Afbeeldingen\Documenten\Bureaublad\Stamkaarten\[COLOR=#ff0000]*" & range("A1") & "*"[/COLOR], "\", Application.PathSeparator)
 
Harry

Totzover bedankt
Maar als ik deze code toevoeg aan mijn formulier en naar een naam zoek op mijn windows pc dan krijg ik een foutmelding.
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • KnipselHarry.JPG
    KnipselHarry.JPG
    80,6 KB · Weergaven: 18
#30 van @HSV is slechts 1 coderegel.
Kijk nog eens naar #28

With

End With
 
Bedank Ad,die had ik over het hoofd gezien.
Maar ik blijf een fotmelding krijgen als ik vraag naar een specifieke naam
 
Er stond een dubbele quote teveel.

Code:
.InitialFileName = Replace("C:\Users\jven2\OneDrive\Afbeeldingen\Documenten\Bureaublad\Stamkaarten\*jenaamhier*", "\", Application.PathSeparator)
 
Wat voor fout?

Werkt hier prima.
Code:
Sub hsv()
  With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)
    .InitialFileName = Replace("C:\Users\jven2\OneDrive\Afbeeldingen\Documenten\Bureaublad\Stamkaarten\[COLOR=#ff0000]*jenaamhier*[/COLOR]", "\", Application.PathSeparator)
    .Filters.Add "Adobe PDF-Dateien (.pdf)", "*.pdf", 3
    .FilterIndex = 3
    .AllowMultiSelect = False
  If .Show Then Call Shell("explorer.exe " & .SelectedItems(1), vbNormalFocus)
  End With
End Sub
 
Je hebt gelijk Harry
Ik had de code verkeerd staan. Sorry voor het ongemak
Het werkt nu als een trein.
 
Mooi, laat ook nog even weten of het op je Mac werkt.
 
Op die mac ga ik niet meer proberen . Ik heb vanmorgen geprobeert om om een formuliet te openen maar dat kan alleen maar als lezen. Dus zoals Edmoor al zei: vba code gaat niet werken op een Mac
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan