Pear PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
557
Hallo Helpmijers,

Ik wil graag zo snel mogelijk overstappen naar MAC, omdat het voor mijn doeleinden en opleiding veel beter is,
maar jammer genoeg heb ik het geld nog niet voor een MacBook of een redelijk goeie G4...

Nu kwam ik wat info tegen over PearPC.
Op deze manier kan ik dus (af en toe) Mac draaien als ik het nodig heb...
Ik vraag mij alleen af of dit allemaal wel stabiel en veilig is?
Gaat dat wat ik op de achtergrond heb draaien (in XP) geen ruzie zoeken met die virituele mac versie?
(virusscanners, firewall)
Kan ik dan in Mac wel het inet op?
(Ik heb een WLAN PCI kaart)
Werkt Mac dan ook goed samen met mijn hardware?
(Ik wil met ProTools gaan werken)
Kortom: hebben jullie hier ervaring mee?
En is het aan te raden?

Alvast bedankt,
Karim
 
Laatst bewerkt:
Hangt ervan af, moeilijk om daar een duidelijk antwoord op tegeven... persoonlijk heb ik het nog nooit getest...

Wat ik wel weet dat voor mac zoiets als parellels bestaat, waarbij het dus mogelijk maakt om windows te draaien en op de achtrgrond gewoon OS X...

Uit mijn ervaring met OS X is dat voor iedere gebruiker verschillend, voor de een werkt het probleemloos en voor de ander werkt het weer niet helemaal vlekkeloos..

in dit geval is het denk ik een kwestie van uitproberen, of iemand moet het wel getest hebben en jou hier een duidelijk antwoord op kunnen geven...

Groet Joël.
 
Tja ik hoop inderdaad dat er iemand is die het wel eens uit heeft geprobeerd,
want ik loop liever niet veel risico's met mijn perfecte systeem...

bedankt voor je reactie!
Karim
 
Het zal waarschijnlijk wel werken, maar omdat dit programma alle PowerPC instructies moet vertalen naar x86 zal het waarschijnlijk wel traag werken. Veilig is het wel, aangezien het gewoon een virtuele computer is kan het geen kwaad. Ik heb PearPC nog niet geprobeerd, maar ik het wel talloze andere besturingssystemen met een Virtuele PC gedraaid, en dat ging goed.
 
Het was inderdaad te sloom om normaal te kunnen werken...
Ik heb het daarom maar weer verwijderd.

of op Apple voor onderwijs afdeling van de Apple store. Daar kan je een Mac met korting kopen.

Jammer genoeg is nederland daar nogal discriminerend in.
Dit geld alleen voor HBO'ers en niet voor MBO'ers.

Bedankt voor je reactie ;)

Karim
 
Beste Karim

Ik heb Google geraadpleegd en kwam bij deze link terecht. Dus ook voor het MBO kan jij korting krijgen. En anders zeker via
Surfspot. Die geeft ook meestal fikse kortingen.

Succes

LaPasta
 
hoe je internet op PearPC krijgt

hoi

ik heb net internet op mijn PearPC gezet.

door dit stappenplan kunnen jullie ook internet op PearPC krijgen.

stappenplan internetverbinding in PearPC voor Windows 7
1. download OpenVPN openvpn.net (dit is voor een TAP-modem die je nodig hebt voor de internet verbinding)
2. na de installatie van OpenVPN rechtermuisknop op het netwerk-icoon en klik op Netwerkcentrum.
3. nu opent Netwerkcentrum zich klik daar op Adapterinstellingen wijzigen
4. nu zie je 2 internet verbindingen staan de 1 de internet verbinding van de computer zelf en de ander is voor PearPC.
5. klik met de rechtermuisknop op Lan verbinding 2 met TAP win32 OAS en klik op Eigenschappen
6. nu komt het instelscherm voor die internet verbinding voor PearPC. dubbelklik in de lijst op Internet Protocol Versie 4 (IPv4)
7. nu moet je het IP adres wijzigen van 192.168.0.1 naar 192.168.5.1 en klik op OK en dan bij TAP-win32 OAS op Configureren...
8. klik op het tabje Geavanceerd en dan in de lijst op Media Status op het uitrol menu op Always connected
9. klik nu op OK en nog eens op OK en dan wordt het TAP modem Actief gesteld
10. open nu het PearPC Configuratie file (ppc.cfg) met kladblok en ga naar de lijn met pci_rtl8102_installed en verander de 0 in een 1 en sla het op en sluit het.
11. start nu je PearPC op.
12. als Mac is opgestart klik op het blauwe appeltje en dan bij Locatie op Netwerkvoorkeuren...
13. nu zie je Ingebouwd Internet staan met een oranje bolletje klik daar op Configureren...
14. type nu de volgende adressen:
IP-adres 192.168.5.2
subnet mask 255.255.255.0
Router 192.168.5.1
voor de DNS-servers moet je naar de status pagina van je modem gaan of google: DNS [naam van je internet provider]
type nu de DNS-server adressen over in het DNS-server type veldje
15. klik op sluiten (het rode bolletje bovenaan) en klik bij een waarschuwings scherm op Pas toe
16. open Safari en als de Apple Start page komt heb je internet op PearPC

groeten wesley9946
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Topics van 2008 zijn niet actueel meer. Oude topics mogen met rust gelaten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan