Pentium II processor upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dido18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
4
Hallo,

Ik heb hier een oude pc staan met de volgende configuratie:
Asus P2B AGP Mainboard
Intel Pentium II op 350 MHz
128 MB werkgeheugen
Een AGP videokaart van een onbekend merk met 8MB VRAM

Ik wil deze pc gebruiken om af en toe draadloos op te internetten, maar omdat dit niet de snelste pc meer is op het moment:p wilde ik hem voor een paar tientjes upgraden.
Er moet sowieso een wireless PCI kaartje in, maar om er fatsoenlijk op te kunnen internetten, wil ik ook de processor upgraden. Aangezien deze pc van voor mijn tijd is, dwz voor de tijd dat ik me met computers bezighoudt, heb ik geen idee wat de mogelijkheden zijn. Welke processors compatibel zijn en waar ik deze kan vinden. Is het bovendien zinvol er een betere videokaart in te zetten?
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.:)
 
Laatst bewerkt:
om eerlijk tgen je te zijn kun je voor dat geld en een beetje bij beter naar een wat betere pc op marktplaats kijken.
 
Dat is ook waar, maar ik heb die pc nog hier staan en als ik die voor een paar tientjes ietsje sneller zou kunnen maken was ik al tevreden. Je hebt al een celeron voor 40,- waarmee je normaal kunt internetten, maar die is voor socket 478. Dus ik vraag me af of je iets vergelijkbaars kunt vinden dat op zo'n oud moederbord past, waar ik niet van kan ontdekken welke socket het is.
Ga je op marktplaats kijken, dan vind je vaak of een halve pc voor een paar tientjes of je bent toch weer 100,- kwijt en dat hoeft voor mij niet
 
Van een tekkel een whipet maken wordt lastig.

Alleen met een chipset die op 133 kan draaien, een BX440 b.v., plus geheugen en processor ervoor zal hij ietsje sneller worden, maar echt veel niet, wel is cijfers maar niet in gebruik.
 
heb nog wel iets staan voor weinig.

check je mail
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan