Pentium II, van 233-350 MHz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikmenja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Berichten
2
Had een P-II Computer met 233 processor.

Heb hier een 350MHz processor ingezet en de jumpers op mijn moederbord verandert (voor de multiplier, die nu x5 moet lopen met een kloksnelheid van 66MHz).

Als ik nu de computer gebruik (opstart) blijft hij 233Mhz aangeven (ook als ik een diagnostic run, dus het is echt zo).

Heb in mijn BIOS settingen gekeken of ik daar wat kon veranderen (is niet zo). Heb nagegaan of ik mijn BIOS kan flashen (als het al aan de BIOS ligt) maar volgens Esupport.com heb ik al de laatste revisie.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Ik weet dat de computer een oud beestje is maar voor wat ik er mee doe voldoet hij nog goed.

Gegevens:
AWARD Modular BIOS v4.51PG (datum 2/23/98)
BIOS ID: 02/23/98-i440 lx-19980216C-00
OEM Sign-On:FOR LX-6XP@ AGP/PCI/ISA MODE BIOS VER:A1
Chipset Intel 440EX/LX rev 3
Moederbord: BravoBaby LX-6P2
OS: Windows 98 SE Versie 4.10.2222 A
 
Laatst bewerkt:
Schiet me af maar kan die Lx chipset wel 100mhz aan? Dacht dat die speciaal voor celerons gemaakt was.
 
Heb even snel gezocht op internet, maar kan dat moederbord dus nergens terugvinden.
Ik zou eens proberen alle jumpers op de default (standaard) positie te zetten, en dan op starten.
Normaalgezien moet je vanuit je bios de verschillende instellingen moetn kunnen regelen, zoals multiplyer, busfrequentie, etc...
je vergeet trouwens te vermelden welke processor er in zat, en welke je er in hebt gezet.
Als je dat even wilt vertellen, denk ik dat we al iets verder komen.
Trouwens, als ik de kloksnelheid (350) deel door jouw busfrequentie (66) kom ik uit op een multiplyer van 5,33
Dat lijkt me dus niet echt mogelijk.
Ik denk eerder 3,5 X 100, is al logischer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan