Persoonlijke mappen outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

timvl

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Berichten
51
Hallo allemaal ik heb outlook 2010 en heb de volgende vraag.
Via bestand, accoutninstellingen, gegevensbestanden heb ik de map waarin mijn emails terecht komen (persoonlijke mappen) veranderd van C:users:applicat...\local..... veranderd naar E:\outlookbestanden.... ivm dat ze dan veilig zijn en niet weg zijn bij eventueel crashen van de computer. Nu kreeg ik in het beginscherm en een extra rij mappen bij van inbox, verzenden etc. En deze heb ik ook als standaard map geselecteerd.
Maar bij opnieuw ontvangen van bestanden komen ze wel nog steeds in de oude mappen binnen op C: en ook de opgeslagen emaisl staan daar ook nog. Hoe kan ik ervoor zorgen daat alles op E; staat en de mappen van C: gewoon niet meer gebruikt worden en weg zijn?


alvast bedankt!

mvg, Tim
 
Hoi,

Ik heb die locatie in voorgaande versies ook altijd op een 'externe' locatie geplaatst.
Alsvolgt:
- controleer in Outlook waar het oorspronkelijke bestand staat (in 2007 is dat C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst)
- sluit Outlook en verplaats het bestand naar de gewenste locatie.
- start Outlook weer en je krijgt direct de melding dat het bestand niet gevonden kan worden, maar tevens een venster om te bladeren naar de 'juiste' locatie.

Op het moment dat je het pst-bestand op de nieuwe locatie hebt gedubbelklikt, krijg je als nog een (of twee) foutmeldingen en Outlook sluit af.
Hierna kan je Outlook opnieuw starten en is de koppeling aan je nieuwe bestand gelegd.
Het door jou aangegeven probleem heb je dan niet.
 
bedankt

heb het geprobeerd... heb een gmail account in outlook staan, maar als ik die dan ovekopieer naar mijn map op E: en opnieuw opstart... maakt hij zelf een nieuwe gmail account op c:gebruikers.... aan
De opslag van mijn andere email... dus mijn archief zeg maar, heb ik wel al op e staan... en gelinkt in outlook
mvg, Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan