Photoshop .ico plugin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venga

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Berichten
890
Hallo iedereen,

Aangezien Photoshop standaard geen .ico bestanden kan opslaan moet ik mij tot een plugin wenden. (Jep ik weet het, via Save for web en dan .png veranderen in .ico kan, maar dat is nu even niet de bedoeling :d)

Dit probleem schijnt vaker voor te komen, dus op internet wordt deze plugin vaak genoemd. Men zegt dat ik dat ICOFormat.8bi bestand in C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2015\Required\Plug-Ins\File Formats moet plaatsen, wat ik dus ook gedaan heb. Eigenschappen -> Blokkering opheffen heb ik ook gedaan, en ik heb alle rechten.

Vervolgens start ik Photoshop op, maar ik krijg dan deze melding:
Naamloos.png

Ik kijk dus onder Help > System Info, en daar staat het volgende over de plugin:
Plug-ins that failed to load:

ICO (Windows Icon) NO VERSION - - from the file “ICOFormat.8bi”

Kennelijk werkt dit niet.

Ik heb alle versies die bovenstaande site levert geprobeerd, zowel 32- als 64-bit. Allemaal hetzelfde resultaat.

Wat moet ik doen?
Alvast bedankt,
Venga.

-------
Windows 10 Pro build 1511 64-bit
Photoshop CC 2015 64-bit
 
Hoi hoi

Photoshop CC gebruik ik niet maar moet je even vragen is het niet mogelijk map Plug-Ins helemaal te verwijderen, en vervolgens alle plug-ins opnieuw handmatig downloaden en opnieuw in nieuwe aangemaakte Plug-In's map te installeren/dumpen ??

Volgens mij ook goed om te weten ! => KLIK interessante ( scrol naar beneden ! ) punt 5 is ! ''Permanently disable the problematic plug-in''
 
Laatst bewerkt:
Hoe zou je de plugin moeten zien? Ik heb CS6, maar ik krijg 'm niet te zien in mijn lijstjes. Alle varianten ondertussen al geprobeerd :).
 
Hoe zou je de plugin moeten zien? Ik heb CS6, maar ik krijg 'm niet te zien in mijn lijstjes. Alle varianten ondertussen al geprobeerd :).

Als je een bestand van max. 256x256 px opslaat (Save As), moet .ico in het lijstje staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan