Plaatje wordt niet getoond bij het oproepen van een sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisHabets

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik ben vrij nieuw met VBA en ik loop tegen het volgende probleem op:

Ik wil graag een macro maken voor outlook dat in 1 knop een standaard antwoord op basis van een sjabloon maakt, waar ik vervolgens niets meer aan hoef te doen (From: to: subject e.d. wordt allemaal gevuld.) Het werkt op zich allemaal prima alleen loop ik tegen 1 klein probleem aan waar ik niet uitkom.

In het sjabloon wordt gebruik gemaakt van een afbeelding. Als ik deze open via dit macro krijg ik daar een rood kruis. Ik denk dat ik ergens iets basaals fout doe maar ik kom er niet uit. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Hier volgt de code:

Sub StandaarAntwoord()
Dim myOlApp As New Outlook.Application
Dim MyItem As Outlook.MailItem
Dim MyTemplate As Outlook.MailItem

Set MyTemplate = Application.CreateItemFromTemplate("C:\Users\ChrisH\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen\EigenMelding.oft")
Set MyItem = GetCurrentItem()
Set MyReply = MyItem.Reply
MyReply.HTMLBody = MyTemplate.HTMLBody + MyItem.HTMLBody
MyReply.Subject = "Uw melding kan niet in behandeling worden genomen"
MyReply.SentOnBehalfOfName = "PPSC@pharmapartners.nl"
MyReply.Display
End Sub

Function GetCurrentItem() As Object

Dim objApp As Outlook.Application

Set objApp = Application
On Error Resume Next
Select Case TypeName(objApp.ActiveWindow)
Case "Explorer"
Set GetCurrentItem = objApp.ActiveExplorer.Selection.Item(1)
Case "Inspector"
Set GetCurrentItem = objApp.ActiveInspector.CurrentItem
End Select


Set objApp = Nothing
End Function

Nogmaals.. als dit veeeel makkelijker kan dan hoor ik dat graag! Alvast bedankt voor jullie tijd!
 
kheb niet zo heel veel verstand van vba maar kennenlijk is het fout in je template.
kijk hier naar ;)
 
Uit de code zie ik niets waaruit blijkt hoe de afbeelding is opgenomen. Als dat met een koppeling is gedaan, dan zul je de afbeelding inderdaad niet zien. En nog een tip: als je code post, dan graag opmaken met de Code tag... (knop #)
 
Dank voor de tip. ik zal er volgende keer opletten! Ik ga es wat verder stoeien dan maar :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan