• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning o.b.v. dynamische waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

krampit

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2016
Berichten
18
Hallo allen,

In het voorbeeldbestand heb ik in het tabblad 'Input planning' alle informatie genoteerd wat betreft activiteiten (startdatum, einddatum, duur, status van activiteit, ...) die voor een bepaald recreatiepark op de planning staan. Echter hoef ik slechts een grafische planning te hebben van het park dat ik selecteer in cel F1 van het het tabblad 'Output planning'. In het voorbeeldbestand heb ik Park 2 geselecteerd. Ik wil dus de activiteiten (met bijbehorende startdatum, einddatum, duur en status) van Park 2 overnemen van het tabblad 'Input planning' en automatisch tonen in A3:E8 van 'Output planning'. Op het moment dat ik in cel F1 een ander park selecteer, bijvoorbeeld Park 1 in plaats van Park 2, dan moet de data die hoort bij de activiteiten van Park 1 automatisch in 'Output planning' verschijnen.

Het aantal kolommen dat voor ieder park wordt gebruikt in 'Input planning) blijft voortdurend gelijk (namelijk 5; A:E; G:K; M:Q), maar het aantal rijen kan variëren, afhankelijk van het aantal activiteiten dat op de planning staan per park.

Iemand die mij hier bij kan helpen? Ik loop aardig te stuntelen met onder meer HORIZ.ZOEKEN; VERSCHUIVING; INDEX,... maar het wil me niet echt lukken.

Bij voorbaat dank.

Krampit
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    15,5 KB · Weergaven: 20
hier een mogelijke oplossing.
Met Match en Index zoek je het gewenste Plan
Met Voorwaardelijke Opmaak maak je de balken.
 

Bijlagen

  • Planning Voorbeeld (pcb).xlsx
    19,8 KB · Weergaven: 24
Goedemorgen Piet,

Het is werkelijk fantastisch! Een zeer grote dank vanuit deze zijde.
Die balken had ik inderdaad al voor elkaar (in een andere versie), maar jou oplossing is ook lang niet gek.

Ik sluit het draadje, want de oplossing is gevonden.
 
Hierbij nog een aanvulling om de tijdas in te kunnen stellen.
Er zit een optie voor handmatige startdatum en een optie voor automatische instelling (checkbox)
De automatische pakt de minimum datum van de gekozen planning in Output Planning.
Verder kun je met de spinner nog een aantal maanden vooruit c.q. achteruit schuiven .
 

Bijlagen

  • Planning Voorbeeld (pcb)2.xlsx
    25,6 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan