• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pop-up zodra een foute waarde in Excel staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Berichten
278
Goedenmorgen,

Is het mogelijk om, zodra een Excel lijst geopend wordt, automatisch een check te doen op een bepaalde waarde?

Ik heb bijvoorbeeld een lijst, waarin met verticaal zoeken verschillende dingen berekend worden. Zodra ergens ‘#N/B’ staat, zou ik daar graag een pop-up van krijgen, zodra de lijst geopend wordt.

De ‘#N/B’ is een waarde/resultaat van een formule. Er moet dus wel gezocht worden op ‘waarde’ en niet op formule.

Is dat mogelijk?

Alvast bedankt!
 
Gebruik deze code eens:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Dim cl As Range
For Each cl In UsedRange
 If IsError(cl) Then
  MsgBox "foutje in :" & cl.Address
 End If
Next
End Sub
 
Hij werkt niet direct, maar zodra ik hem onder een knop hang, werkt hij prima!

Als er op meerdere regels een fout staat, geeft hij per keer een pop-up (die met OK weggeklikt moet worden). Kan dat ook in 1 overzicht/melding :)?
 
Jelle,

als je de code van Cobbe direct achter een blad zet (rechtsklim op bladnaam en kies voor Programmacode weergeven)
moet ie wel direct werken als je het betreffende blad selecteert.

Als je de code aanpast als hieronder, dan worden alle fouten opgespaard en in één keer getoond
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Dim cl As Range
Dim foutje as string
For Each cl In UsedRange
 If IsError(cl) Then
     foutje = foutje & ", " & cl.Address
 End If
Next
  MsgBox "foutje in :" & foutje
End Sub
 
Top Haije, je hebt gelijk. Bedankt voor het meedenken!

Nog een gedachte;
Is het ook mogelijk om een datum hier aan te hangen? Ik heb bijvoorbeeld een hele lijst met verschillende datums. Is het dan mogelijk om een melding te krijgen, zodra de getoonde datum kleiner is dan vandaag?

bijvoorbeeld; vandaag is 18-08-2014. Zodra dan ergens in de lijst een datum staat gelijk aan 17-08-2014 (of eerder), dat deze melding omhoog komt :)?
 
Jelle, ja dat zou wel kunnen, maar in dat geval zou ik er de voorkeur aan geven om te werken met voorwaardelijk opmaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan