PowerBI sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zaneta1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2022
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een slicer dat standaard alleen op naam gesorteerd kan worden. Nu bevat de tabel ook namen die beginnen met : (oud)....
Deze namen komen nu bovenaan in de filtering wat uiteraard ongewenst is. Ik wil dat alle rijen die beginnen met (oud) onderaan komen te staan. Nu heb ik bedacht dat ik dit kan oplossen door een extra kolom in mijn tabel toe te voegen met sorteringsnummer 1 of 2. Alles wat begint met (oud) krijgt een nummer 2 en de rest nummer 1. Het lukt me alleen niet om de if formule kloppend te maken.
Hierbij dus twee vragen:
1. is dit überhaupt de juiste manier op dit probleem op te lossen
2. wat is de juiste dax formule. Ik heb: Sortering basisopleiding = IFERROR(Fact_Editie[bhse_coursebasicidname]("(oud)",2,1))
 
Als je op de 3 puntjes van de slicer klikt kan je toch kiezen waarop je kan sorteren en vervolgens ook ascending en descending. Welke slicer gebruik je? Screenshotje misschien?
 
Nee, dat kan alleen op alfabetische volgorde. Hiermee wordt mijn probleem niet opgelost.

30iEw2i9hcHOlMGslEItQhXuWn0656BytfxFbi6rZoAAAAAElFTkSuQmCC
 
Zoals gevraagd, welke slicer en een screenshot van je tabel zou wenselijk zijn. Misschien kan ik het dan even nabouwen om te kijken waar het probleem zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan