Powerpoint presentatie met film op achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

helixdragon

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Berichten
29
Hallo beste powerpointers,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een powerpoint presentatie te maken waarbij er een stukje film van 15 minuten op de achtergrond speelt en dat ik de tekst eroverheen kan zetten. Dus als ik naar de volgende dia ga, de film gewoon blijft door spelen en men tekst kan zien. Ik heb het stukje film van 15 minuten al inelkaar gezet met sony vegas. Alleen het afspelen van de gehele film in powerpoint met de tekst eroverheen wilt niet lukken.
Ik gebruik powerpoint 2007
Iemand die misschien weet hoe het moet, en of het eigenlijk wel mogelijk is.

mvg,

Helixdragon
 
Laatst bewerkt:
Wat lukt er precies niet?? Heb je de film al wel op de achtergrond aan het afspelen??
 
Wat lukt er precies niet?? Heb je de film al wel op de achtergrond aan het afspelen??

Ik heb meerdere slides met tekst en een witte achtergrond, die op erlkaar overgaan als ik spatie druk. Nou is het de bedoeling dat de witte achtergrond gewoon vervangen word door een filmpje. Dus als ik begin met de dia voorstelling dat de film start (of als ik de film start de dia voorstelling begint), zodra ik naar de volgende 'slide' ga, moet alleen de tekst worden verandert en de film moet gewoon op de achtergrond blijven afspelen. Het filmpje heeft overgens niks te maken met de dingen die ik vertel dus het hoeft helemaal niet synchroon te lopen met de presentatie.

de film afspelen in power point lukt wel ja, het is gelukt om hem in 1 slide af te spelen, alleen verdwijnt de tekst direct als ik op 'afspelen' klik. als ik naar de volgende slide wil gaan stopt de film met afspelen.

Eventueel kan ik ook de film in een ander scherm afspelen en de pp presentatie doorzichtig maken zodat men alleen de tekst ziet, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt met de invoeg/uitvoeg effecten van PP een heleboel bereiken.

Je zou op één slide alle tekst in tekstvakken kunnen plaatsen en die teksten een voor een in en uit laten faden, maar dat is heel veel werk.

Ik zou overigens geen andere manier weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan