Prijshistorie opbouwen d.m.v. waarden uit query toevoegen aan (nieuwe) tabel!

Status
Niet open voor verdere reacties.

michazel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
3
Beste forumleden,

Ik ben een beginner maar tot nu toe best trots op mezelf. Ik heb een probleem waar ik niet uitkom.

Situatie:
Database MSQLserver;
Formulier [Inkooporders] gebaseerd op tabel [Inkooporders];
Subformulier [SubForm Inkooporderregels uitgebreid] gebaseerd op een Query;

Query:
SELECT TOP (100) PERCENT tbl_Inkooporderregels_1.[Orderregel ID], tbl_Inkooporderregels_1.Aantal, tbl_Inkooporderregels_1.Ontvangstdatum,
tbl_Artikelen_1.Artikelnummer, tbl_Artikelen_1.Artikelomschrijving, tbl_Artikelen_1.Kleur, tbl_Artikelen_1.Afmeting, tbl_Artikelen_1.[St/Ve], tbl_Artikelen_1.Ve,
tbl_Artikelen_1.[Kostprijs/Ve], tbl_Artikelen_1.Kortingspercentage, tbl_Inkooporderregels_1.[Artikel ID],
(tbl_Inkooporderregels_1.Aantal * (tbl_Artikelen_1.[Kostprijs/Ve] / tbl_Artikelen_1.[St/Ve])) * (1 - tbl_Artikelen_1.Kortingspercentage) AS Bedrag,
tbl_Inkooporders_1.InkoopOrder_Id
FROM dbo.tbl_Inkooporderregels AS tbl_Inkooporderregels_1 INNER JOIN
dbo.tbl_Inkooporders AS tbl_Inkooporders_1 ON tbl_Inkooporderregels_1.InkoopOrder_ID = tbl_Inkooporders_1.InkoopOrder_Id INNER JOIN
dbo.tbl_Artikelen AS tbl_Artikelen_1 ON tbl_Inkooporderregels_1.[Artikel ID] = tbl_Artikelen_1.Artikel_Id
ORDER BY tbl_Inkooporderregels_1.[Orderregel ID], tbl_Artikelen_1.Artikelnummer

Nu is het de bedoeling dat na invoering van een nieuwe Orderregel de waarden uit het Subformulier worden weggeschreven in een losse tabel. Dit om in een later stadium de prijshistorie op te kunnen bouwen.

Dit is vast mogelijk maar ik kom in het Forum tot nu toe nog geen oplossing tegen.

Wie kan mij helpen?

Michiel
 
Ik snap niet precies hoe je aan die aliasnamen voor je tabellen bent gekomen, maar een alias is toch bedoeld om een naam korter te maken, en niet langer ;) Dus dan zou ik het eerder zo doen: