Print spooler service in not running

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Hubert

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
21
Ik ben overgestapt naar een Dell computer en heb al mijn software opnieuw moeten installeren. Op zich was dat geen probleem, maar ik krijg (kreeg) nu steeds de melding "Print spooler service is not running" (ik gebruik de Engelse XP pro versie).

Via Google heb ik veel antwoorden gelezen over dit 'probleem' en uit eindelijk de (tijdelijke) juiste oplossing gevonden. Om hem weer aan de praat te krijgen doe ik nu het volgende:

=======
Open a Command Prompt window [Start - uitvoeren - cmd<enter>]
key the command
sc config spooler depend= RPCSS
(note the space after the = but not before)
restart the print spooler
open a Command Prompt window
key the commands
net stop spooler
net start spooler
=======

Dit werkt uitstekend, maar wanneer ik mijn computer opnieuw start dan moet ik deze optie weer herhalen. Is dit 'probleem' ook op een andere manier op te lossen zodat ik deze actie niet meer hoef te doen?

Alvast hartelijk dank voor uw reactie(s)
 
Ja..


Start -> Run -> msconfig -> Services -> Zoek op " spool.exe ". Zet hier een vinkje bij. En herstart de pc. Als het goed is moet het gewoon weer werken.
 
Hallo,

Bij mij staat in de lijst: "print spooler" en deze is aangevinkt, echter daarachter staat "stopped" in plaats van running (wat het waarschijnlijk moet zijn).
 
Klopt. Die hoort gewoon automatisch te starten. Wellicht heb je met een ander programma het programma uitgezet?

Vink het uit, toepassen -> Oke -> Herstarten

Na de herstart weer aanvinken en weer herstarten. Misschien dat dit helpt
 
Helaas heeft dit geen effect. Ik gebruik de printer nu ook niet zo vaak, dus voorlopig tik ik de eerder vermelde codes wel in.

Vr. groet,

Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan