Printen naar pdf om later uit te printen op een andere locatie, welk programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik heb doPDF-7 wat eerst werkte, maar helaas werkt het niet meer.

Er is tussendoor een echte printer gepoogd te installeren (HP), maar dat werkte niet, nu heb ik van alles geprobeerd, maar als ik wil printen, gebeurd er niets.

Ik dacht alles te verwijderen en opnieuw doPFF-7 te installeren, maar dat werkt nog steeds niet, de printer is als standaard printer geïnstalleerd.

Kan ik beter een andere PDF print mogelijkheid installeren?

Wat nu?
 
Laatst bewerkt:
Niet de meest heldere startposting, helaas.

Goed, als ik ervan uit mag gaan dat 'op de andere lokatie' een zelfde type HP printer staat als die je nu hebt geïnstalleerd dan blijven de afdruktaken in de wachtrij.
Zodra je dan 'op de andere lokatie' bent waar je wél toegang hebt tot de HP printer (en die goed gekoppeld is met de HP printer in jouw Windows, via Eigenschappen van printer -> tabblad Poorten), dan zou printen meteen moeten starten.

Tijs.
 
Het gaat juist niet om de HP printer.

Het gaat er om dat de computer een afdruk naar PDF schrijft, maar dat werkt helaas niet (meer).

Ik werk met windows XP Home.
 
Laatst bewerkt:
Dan snap ik niet waarom je HP printer erbij vermeld hebt.

Wij gebruiken hier PDFCreator om af te drukken naar PDF. Mogelijk kun je dat, als alternatief, proberen. Link

Tijs.
 
Ook handig om te weten van welke bron de bestanden afkomstig zijn.
Is het uit een office pakket vanaf 2007(niet zeker van) of 2010 kan je vandaaruit al opslaan als pdf.
Een ander alternatief naast eerder genoemde is cutepdf (freeware) en foxitreader/creator
 
Ik print bijvoorbeeld rekeningen naar PDF, maar ook van de website van 9292ov.nl, zo zijn er wel meer van dat soort mogelijkheden om deze later ergens ander uit te printen.

Iemand die mij wilde helpen heeft een HP printer, ik haalde het daarmee door de war, mijn excuus daarvoor.

Tot nu toe werkte ik met "doPDF", maar op één of andere manier werkt het daar niet meer mee, ik heb zo'n vermoede omdat een HP printer geïnstalleerd is geweest om toch een bepaalde directe afdruk te kunnen maken wat niet lukte omdat de installatie niet wilde voltooien. Ik ben dus even over naar een achter buur met de laptop aan geweest, maar na een middag klieren is het helaas niet gelukt, daarna ontstonden de problemen.

Ik ben eerst zelf gaan zoeken, maar kreeg al snel de grootste bende binnen die ik zover ik weet er af heb kunnen halen, maar mogelijk zwerft er nog ergens iets rond.

Ik gebruik Firefox, maar had voor het probleem het zelfde Firefox, maar misschien heeft het er toch mee te maken, dus ik vermeld het maar even.

Ik hoop het zo een stuk duidelijker te hebben gemaakt om een goed antwoord te kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Het antwoord is al een keer gegeven, neem Pdfcreator, gebruik het hier al jaren. Klaar ... je slaat alles op naar pdf en print het op lokatie naar elke gewenste printer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan