• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen volledig jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

dopey60

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2017
Berichten
11
Ik kan met deze kalender alleen maar de maanden per maand afdrukken, dus niet het hele jaar van jan tot dec.
Het zou handig zijn dat als ik afdrukken selecteer dat hij dus het hele jaar afzonderlijk 12x afdrukt.
 

Bijlagen

  • Ploegenkalender1.xlsx
    40,8 KB · Weergaven: 32
Dat kan hiermee:
Code:
Sub PrtJaar()
    For i = 1 To 12
        Cells(1, 1) = i
        ActiveSheet.PrintPreview [COLOR="#008000"]'ActiveSheet.Printout[/COLOR]
    Next i
End Sub
 
Wat werkt er niet en hoe heb je het toegepast?
 
Lekker kort door de bocht.
Dat werkt prima.
 
Het is misschien kort door de bocht, maar ben pas sinds kort bezig om mij het programma eigen te maken, dus nog op dit gebied een leek. Heb dus ook geen idee hoe ik dit moet toepassen of toevoegen in het Excel programma.
 
Ok, je weet dus niet hoe er mee om te gaan.
Dat is wat anders dan te zeggen dat het niet werkt.
Bij deze je document met als extra een knopje om het hele jaar af te drukken:
Bekijk bijlage Kopie van Ploegenkalender1-1.xlsm

Achter dat knopje zit de code van #2.
 
Laatst bewerkt:
afdrukken

Ik heb de layout van de kalender iets veranderd, en heb zelf geprobeerd om met vba code de printknop te plaatsen. Heb exact de code van het kopie ploegenkalender overgenomen, nu doet hij niet hetzelfde als het kopie hij print alleen maar de maand januari 12x plus bij iedere print 2 lege bladen, doet hij trouwens ook in de kopie ploegenkalender bij iedere maand.
Wat gaat hier fout of wat doe ik niet goed, heb het een aantal dagen geprobeerd om het zelf uit te vinden maar kom er niet uit.
 

Bijlagen

  • Kalender.xlsm
    49,6 KB · Weergaven: 27
  • Kopie van Ploegenkalender1-1 (1).xlsm
    47,5 KB · Weergaven: 19
Je hebt de cel waar het maandnummer vandaan wordt gehaald gewijzigd van A1 naar A2. Dan moet dat ook in de VBA aangepast worden.

Wijzig:
Cells(1, 1) = i

In:
Cells(2, 1) = i

Dit mag ook:
Range("A2") = i

Wat betreft de lege bladen, geef eens alleen het af te drukken bereik op. Maak er dus dit van:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    For i = 1 To 12
        Range("A2") = i
        Range("B1:AY26").PrintOut
    Next i
End Sub
 
Laatst bewerkt:
afdrukken

Heb het veranderd en het werkt goed, had het niet gezien dat de cel waaruit hij de maanden haalt was gewijzigd. Heel erg bedankt.

Hoe kan het dan dat hij bij iedere maand een lege pagina print.
 
Als dat ook gebeurt met het afdrukken van alleen de opgegeven range lijkt me het ergens een instelling van de printer.
In de code is daar in ieder geval niets aan te doen.
 
Haal de Hpagebreak naar onderen in 'Pagina-eindevoorbeeld'.
 
afdrukken

Had inderdaad met de instellingen van de printer te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan