• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
350
Beste mensen,

Ik ben bezig om een factuur te maken en ik wil een optie inbouwen dat als in cel C13 ‘Naam’ staat mag de factuur niet uitprinten. (Het mag wel als andere tekst er in staat.) het zou mooi zijn dat een foutmelding geeft ‘naam kiezen’ als naam in cel C13 staat en je drukt op het knop printen.

Zie bijlage

Alvast bedankt

Mv/Gr
 

Bijlagen

  • Print test com(1).xls
    39,5 KB · Weergaven: 30
Hallo Noord25,

Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
If Range("c13") <> "Naam" Then
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
Else
MsgBox ("Een naam kiezen")
End If
End Sub

Zou het moeten doen.

Groeten
Thoralf
 
Je kunt de regel van de MsgBox ook veranderen in;
Code:
MsgBox (" U moet een naam kiezen"), vbOKOnly, " Kies een naam"
 
Persoonlijk zou ik 'm afvangen in de Workbook_BeforePrint methode....

Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    
    If Sheets("Sheet1").Range("C13").Value = "Naam" Then
        MsgBox "Voor het afdrukken éérst een naam invullen...", vbOKOnly + vbCritical, "Naam!"
        Sheets("Sheet1").Range("C13").Select
        Cancel = True
    End If
    
End Sub
Plaats dit blokje in de ThisWorkbook module.

Groet, Leo
 
Het codes zijn prima maar als het MsgBox verschijn en ik klik op OK wordt de verdere acties toch uitgevoerd.

Ik wil dat al de acties worden reset. Dus niet verder gaan met printen ect.... totdat ik een corecte naam kies.

Alvast bedankt

Mv/Gr
 
maar als het MsgBox verschijn en ik klik op OK wordt de verdere acties toch uitgevoerd
Heu??? Bij mijn codeblokje wordt er echt niets afgedrukt als er 'Naam' in die betreffende cel staat....

Groet, Leo
 
Je moet uiteraard het codeblok van Leo plaatsen in ThisWorkbook en dan werkt het prima.

Mvg

Rudi
 
Beste mensen,

Ja, maar mijn bedoeling is dat als in Sheet 1 cel C13 “naam” staat dan hoeft het factuur niet uitprinten . Dus ook niet als ik op het MGSbox OK klikken. Het moet echt een andere naam staat bijv . Jan dan kan de ander acties in het factuur plaatsvinden.

Want van alle uigeprinte facturen wordt bepaalde cellen gekopieerd naar sheet3 en deze acties dienen niet gebeuren als er geen goede naam staan in Sheet1 cel C13. Zie bijlage

Alvast bedankt

Mv/Gr
 

Bijlagen

  • Print_test_com(1).xls
    43 KB · Weergaven: 24
Bij deze

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Print_test_com(1).xls
    43 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan