Printer HP930C geeft schaduwlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapg

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Berichten
12
Beste helpmij,

Sinds kort heb ik met het afdrukken een schaduwlijn onder de teksten die ik wil afdrukken, of hardcopy's van het scherm, maakt allemaal niets uit. Het maakt het geheel erg onduidelijk, laat staan om dit als sollicitaiebrief te versturen.
Cartridges gevuld, gereinigd, "Windows XP testpagina voor de printer" is met de schaduwlijnen eronder.
De testpagina na het reinigen is strak met de letters en kleuren.

Ik heb word 2007 en me suf gezocht naar waar ik dit effect eventueel - per abuis - in het normal.dot verkeerd kan hebben ingesteld. Mocht dit laatste zo zijn, hoe krijg ik dit weer ok?
Vast bedankt. Jaap.
 
Hoi,

Uit je antwoord blijkt niet, of het nu wel écht een Word-probleem is.
Je zou kunnen proberen het sjabloon NORMAL.DOT te hernoemen (eerst zorgen dat Word afgesloten is !!!).
Bij het starten van Word wordt dan een nieuw sjabloon aangemaakt.
 
Hoe verander ik de normal.dot? en waar vind ik die?
 
Hoi,

Hoe verander ik de normal.dot? en waar vind ik die?

Door dit bestand op te zoeken. Je moet hiervoor verborgen en systeembestanden zichtbaar hebben staan.
De lokatie onder XP is:

C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Application data\Microsoft\Sjablonen
 
beste allemaal,

Het probleem is opgelost, in die zin, de schaduwlijnen waren weg, maar de printer is overleden, denk ik.
Want hij doet het niet meer, 2 cartridges zijn nokkievol, gereinigd bij een inkstation (ultrasoon o.a) uiterlijk zien ze er goed uit.
Voor mij is het over met deze printer die ik 2 jaar terug voor 5 euro op een rommelmarkt gekocht heb.
Wie er nog iemand weet voor 2 cartridges? En graag een advies voor een eenvoudige inktjet printer, niet al te duur en wel goed.
 
Hoi,

Ja, 't was inderdaad een 'oudje', maar dat hoeft niks te zeggen.
Vaak 'werken' ze niet meer omdat de spuitkopjes ingedroogd zijn door langdurig niet gebruiken. Bij de hp-printers los je dit op door de cartridges te vervangen, want daar zitten de spuitkopjes ingebouwd. Bij printers van andere merken niet. Dit verklaard tevens de hogere prijs voor inktpatronen van HP.

Bij aanschaf van een nieuwe printer is het belangrijk te kijken naar de prijs van de inktcartridges. Daar zit nogal verschil in namelijk.
Print je geregeld in kleur, dan valt een laserprinter te overwegen omdat die aardig in prijs zakken en de p.p.a. aanmerkelijk voordeliger is.
Print je nauwelijks in kleur behalve foto's, dan is een zwart/wit laserprinter de meest voordelige en duurzame oplossing. De foto's laten afdrukken via een on-line service is nog altijd voordeliger dan zelf afdrukken (o.a. door de prijs van fotopapier en de al genoemde inkt).
Zo heb ik het althans opgelost, na heel veel printmisère met een Epson. Gebruik nu vier jaar een Samsung en de standaard meegeleverde toner nog nooit moeten vervangen
Kijk voor prijzen en reviews hier
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan