Printer stop met printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvangastel

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2001
Berichten
97
Ik ben sinds enkele weken overgestapt van Windows naar Apple. Ik heb een Macbook pro aangeschaft met Snow Leaperd als OS.

Met printen heb ik nog een probleem. De printer (HP Deskjet 930c) wordt herkend en print via een netwerkprinter met IP-nummer. Macbook is wire-less. Printerserver is van linksys.

De printopdracht wordt geaccepteerd en de printer begint met de printopdracht. Bij enkele pagina's stopt de printer op 2/3 van de opdracht.

Wat kan dit veroorzaken? In de printerserver kan ik niet veel aanpassen. Resetten van de printerserver maakt dat er weer iets geprint kan worden. Lijkt er op dat de buffer volloopt maar met de windows pc's geeft dit geen probleem.

Iemand een suggestie?

Alvast dankt voor de reacties.
 
Bedankt!

Daar ben ik dan mooi klaar mee!

Een of twee pagina's printen lukt wel maar meer is een probleem. Hoe groot is dit probleem? Groot genoeg om 100 eur uit te geven voor een nieuwe printer?

Ik zal eerst de cartridges opmaken en dan maar een nieuwe printer kopen. Kosten vandaag de dag ook drie keer niks!

Nogmaals bedankt.
 
Printerdriver zit wel in Snow Leaperd; Guntenprint v5.2.3 voor Hp deskjet 930c.

Printer wordt herkend. Als ik de printer rechtstreeks aanluit via USB werkt alles perfect.

Via de printerserver gaat het verkeerd bij de laatste pagina. In het afdrukoverzicht wordt de melding gegeven; laatste pagina klaar is. Wachten tot printer klaar is. Dan gaat het mis. De printer laad een nieuwe pagina maar stopt. De printerserver slaat vast! Reset en het werk weer.

De printerserver is van Linksys model PSUS4, Firmware 6034.

Iemand hier een oplossing voor???
 
Van de supportdesk van Linsys kreeg ik de volgende reactie op mijn vraag: warschijnlijk licht aan de buffer van de printerserver. Is het mogelijk om de printopdracht vanuit OS Snow Leapard niet direct in zijn geheel te vesturen?

Vraag; kan ik de verzending van de printopdracht ergens aanpassen in het OS. Nu verstuurd het OS al de data van de tweede pagina terwijl de eerste nog maar voor 30% is geprint met als gevolg dat het verzenden klaar is voordat de laatste pagina nog niet eens is begonnen.

Apple support kon mij niet helpen!!! Linksys laat me min of meer ook in de kou staan dus al mij hoop is op jullie gevestigd.

Graag een reactie. Ik ben toch niet de enigste met dit probleem?

Andere ervaringen met printerservers zijn ook welkom. Als deze wel goed samenwerken dan kan ik hier naar overschakelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan