Prive afspraken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2006
Berichten
129
Hallo helper,

Ik werk met outlook op mijn werk. Ik synchroniseer mijn agenda op mijn telefoon met outlook via exchance. Echter mijn priveafspraken worden ook getoond op mijn werk. Dat wil ik niet. Kunt u mij helpen ?

Alvast bedankt
 
En met wat voor programma gebeurd die synchronisatie?
Of wordt er gebruik gemaakt van push mail?

Meestal moet je een combinatie doen.
Ten eerste gebruik maken van het vinkje prive (in outlook rechtsonderin) als je een prive afspraak maakt. Alleen jijzelf en gemachtigden kunnen jouw priveafspraken zien, zelfs een administrator kan jouw prive afspraken niet zien.

Daarnaast kun je meestal in de programmatuur die jouw afspraken synchroniseert instellen dat je de priveafspraken niet wilt synchroniseren.
 
Exchance

Ik synchroniseer met Exchance via mijn Nokia E71.
Ik maak de afspraak prive, echter toch zichtbaar.

Bedankt CE

Ps: ik koop een vissersvloot en hoef niet meer te vissen
 
Hoi,

Ik begrijp je niet goed. Je hebt deze vraag al eerder gesteld en ik heb je de oplossing gegeven.
'Het is gelukt' gaf je toen als reactie ......
En nu stel je de exacte vraag opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
U heeft gelijk

U heeft gelijk, echter de afspraken blijven gedeeltelijk zichtbaar. Men ziet privé afspraak.
Ook dat wil ik weghebben vandaar

Dank voor de hulp
 
Hoi,

Dan betreft het - mogelijk in het verleden gemaakte - afspraken, die je nog niet het kenmerk privé hebt gegeven door het bewuste vinkje te plaatsen.
Ook kan het zijn, dat afspraken die je als 'privé' zou willen kenmerken, desondanks eerder via exchange ook intern (in de bedrijfssituatie) zijn verzonden. Ook deze kunnen hardnekkig als 'niet-privé' gebrandmerkt blijven.
Wanneer je je 'nieuwe' privéafspraken consequent voorziet van het kenmerk 'privé', zullen die na verloop van tijd niet meer zichtbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rapsac

Ik snap wat je bedoelt en heb hetzelfde probleempje gehad.

Ik heb dit opgelost door een hotmailadres aan mijn Outlook toe te voegen.
En na synchronisatie de privéafspraken te verplaatsen naar de hotmailagenda.
Deze hotmailagenda heb ik dan natuurlijk niet geshared met mijn collega's.

Door gebruik te maken van de overlay-modus in de agenda's behoud ik wel zelf het overzicht over zowel privé als zakelijke afspraken.
 
Zoals hierboven ook aangegeven, heb je mogelijk ook een instelling in je synchronisatie software om priveafspraken niet mee te nemen.

Waar die mogelijke instelling zit is onmogelijk aan te geven als wij niet weten welke software daarvoor gebruikt wordt (ActiveSync, NokiaPC suite of mss push mail).


Verder is het in mijn ogen wel praktisch dat prive afspraken als "priveafspraak" in de agenda staat als anderen deze bekijken. Op die manier worden er op die tijden tenminste ook niet per ongeluk een afspraak gemaakt. Mensen kunnen zien dat ik niet beschikbaar ben maar waarom is een raadsel voor hun.
 
mee eens

Hallo TheM,

Ik weet niet welke software Nokia gebruikt om te synchronisren, hoe kan ik dat achterhalen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan